تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۹۵۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گمرک چین اعلام کرد:

افزایش حدود ۲۶ درصدی تجارت چین و روسیه در بازه زمانی دو ماهه

‌می‌متالز - گمرک چین اعلام کردحجم مبادلات تجاری روسیه و چین در بازه زمانی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ با ۲۵ و ۹ دهم درصد افزایش به ۳۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، حجم مبادلات تجاری چین و روسیه همچنان افزایش می‌یابد.

گمرک چین اعلام کردحجم مبادلات تجاری روسیه و چین در بازه زمانی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ با ۲۵ و ۹ دهم درصد افزایش به ۳۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار رسید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده اداره اصلی گمرک چین، در بازه زمانی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ (نهم دی تا نهم اسفند) چین کالا‌هایی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار به روسیه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، نوزده و هشت دهم درصد افزایش داشته است. صادرات از روسیه به چین نیز با ۳۱ و سه دهم درصد افزایش به ۱۸ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار رسید.

در پایان سال ۲۰۲۲، تجارت بین روسیه و چین ۲۹ و سه دهم درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۹۰ میلیاردو ۲۷۱ میلیون دلار رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، قبلاً اعلام کرده‌اند که برای دو برابر کردن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تلاش می‌کنند تا از ۱۰۰ میلیارد به ۲۰۰ میلیارد تا سال ۲۰۲۴ برسد. مبادلات تجاری بین روسیه و چین در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ میلیارد رسیده بود.

همزمان، سهم ز در تجارت بین روسیه و چین هم در سال ۲۰۲۲ دو برابر شد.

کین گانگ، وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه نزدیکی روسیه و چین تعادل بیشتری را در جهان ایجاد می‌کند، تاکید کرد که مشارکت استراتژیک همه جانبه روسیه و چین تحت رهبری رهبران دو کشور قوی‌تر خواهد شد.

وانگ یی، وزیر خارجه سابق چین که هم اکنون به عنوان مسوول دیپلماتیک ارشد حزب کمونیست این کشور مشغول به کار است، هم گفته است که که پکن و مسکو از هر ارزی تا زمانی که راحت و قابل اعتماد باشد استفاده خواهند کرد و از ارز‌ها نباید به عنوان یک سلاح کشنده استفاده شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده