تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۹
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۰۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲.۱ درصدی تجارت خارجی چین در شش ماهه نخست ۲۰۲۳

‌می‌متالز - آمار‌های منتشر شده گمرک چین نشان می‌دهند که مجموع صادرات و واردات دومین اقتصاد جهان از نظر ارزشی در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال قبل از آن ۲.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، گمرک چین اعلام کرده که ارزش تجارت خارجی این کشور در شش ماهه نخست ۲۰۲۳، بیش از ۲۰ تریلیون یوان (۲.۸ تریلیون دلار آمریکا) بوده است. برای اولین بار است که مجموع تجارت خارجی این کشور در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن به بیش از ۲۰ تریلیون یوان رسیده است.

بر اساس همین گزارش، ارزش صادرات چین در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳.۷ درصد رشد، به ۱۱.۴۶ تریلیون یوان رسیده است. با این حال واردات این کشور در مدت زمان مشابه، کاهش۰.۱ درصدی داشته و برابر با ۸.۴۶ تریلیون یوان بوده است.

این گزارش حکایت از آن دارد که واردات و صادرات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، حدود ۶ درصد بالاتر از مدت زمان مشابه سال قبل بوده، به نحوی که در ماه‌های مه و ژوئن، میزان رشد تجارت خارجی ۱.۲ درصد بالاتر از ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

سهم واردات و صادرات بنگاه‌هایی که با سرمایه خارجی اداره می‌شوند، از کل تجارت خارجی چین در مدت زمان مورد گزارش برابر با ۳۰.۷ و سهم شرکت‌های دولتی چین هم ۱۶.۴ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده