تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۹۵۶۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

استخراج و فرآوری سرب و روی اسفراین به ۲ واحد صنعتی - معدنی ایران واگذار شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: عملیات استخراج مواد معدنی سرب و روی در آلبلاغ به فولاد مبارکه اصفهان همچنین فرآوری سرب و روی استخراجی از معادن اسفراین نیز به یک شرکت بزرگ فرآور ایرانی واگذار شدند.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: مدیریت و انجام عملیات اکتشاف در معدن آلبلاغ شهرستان اسفراین در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی ایرانی قرار گرفته است.

حاجی بگلو در ادامه با بیان اینکه طی سال جاری برای انجام عملیات استخراج از معدن آلبلاغ چندین مزایده برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه قیمت پیشنهادی شرکت کنندگان از قیمت پایه کمتر بود، این مزایده‌ها باطل شدند.

وی افزود: اخیرا مزایده دیگری برگزار شد که مجتمع صنعتی فولاد مبارکه اصفهان برنده مزایده شد تا عملیات استخراج مواد معدنی سرب و روی را از معدن آلبلاغ انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان اسفراین، علاوه بر معدن آلبلاغ، معادنی دیگر که دارنده مواد معدنی سرب و روی هستند نیز وجود دارند، اعلام کرد: اخیرا یک شرکت بزرگ ایرانی (که عملیات فرآوری سرب و روی را انجام می‌دهد) بابت فرآوری مواد معدنی سرب و روی در شهرستان اسفراین، متقاضی شده‌است که عملیات فرآوری این مواد را انجام دهد.

وی عنوان کرد: این شرکت فرآور از مسئولان ذی ربط در خراسان شمالی، تحویل زمینی را درخواست کرده بود که واحد فرآوری سرب و روی را در استان ایجاد کند.

حاجی بگلو افزود: این زمین به این سرمایه گذار واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآیند اخذ استعلام‌ها برای صدور جواز تاسیس این شرکت در حال انجام است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین بیان کرد: این سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی خط فرآوری در استان یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حاجی بگلو افزود: با راه‌اندازی این واحد فرآوری برای بیش از ۳۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

منبع: عصر اترک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده