تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۹۵۷۴۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فراخوان نیسان برای آریا

‌می‌متالز - نیسان اعلام کرد برخی از شاسی‌بلند‌های الکتریکی آریا مدل ۲۰۲۳ را در ایالات متحده فراخوان می‌کند، زیرا ممکن است فرمان آن‌ها جدا شود. با توجه به خطرات احتمالی عمده ناشی از چنین موضوعی در هنگام رانندگی، نیسان به مالکان توصیه می‌کند خودرو‌های خود را بررسی و در صورت شل شدن فرمان، فورا با نمایندگی تماس بگیرند.

به گزارش می‌متالز، در گزارش فراخوان اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، نیسان به مالکان دستور می‌دهد تا بررسی کنند آیا فرمان هنگامی که آن را به آرامی به جلو و عقب تکان می‌دهند، شل شده است. اگر چنین است، خودروساز به مالکان توصیه می‌کند که برای «حمل‌و‌نقل و تعمیر فوری» با نمایندگی تماس بگیرند.

این فراخوان حدود هزار دستگاه خودرو را پوشش می‌دهد. نیسان می‌گوید علت این فراخوان پیچ فرمان است که «ممکن است اشتباه سفت شده یا نصب نشده باشد». تعویض پیچ فرمان توسط نمایندگی‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود. این خودروساز از تصادف یا جراحات مرتبط با این مشکل اطلاعی ندارد، اما می‌گوید سه گزارش از شل شدن فرمان آریا از نمایندگی‌ها دریافت کرده است. طبق اعلام نیسان، مدل‌های آسیب‌دیده قبلا به دلیل مشکل دیگری فرمان تعویض شده‌اند. نیسان در مورد موضوع دیگر توضیح بیشتری نداد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده