تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۹۵۹۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهینه‌سازی و تقویت سازه و ریل نوار نقاله واحد حمل مواد فولاد مبارکه

‌می‌متالز - با توجه به گزارش‌های واحد بازرسی فنی مبنی بر وجود ترک‌های طولی در سازه اصلی تیر‌های زیر ریل نوار نقاله تریپر ۳ A که در پی بیش از سی سال بهره‌برداری دچار فرسودگی شده بودند، بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، کاظم آخوندی، رئیس واحد حمل مواد، ضمن اعلام این خبر گفت: در همین راستا در مردادماه سال جاری با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور بخش‌های بازرسی فنی، تعمیرات مرکزی و دفتر فنی تعمیرات، مقدمات طراحی سازه با هدف بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت و پس از تهیه نقشه‌ها و انتخاب پیمانکار مجری، متریال موردنیاز که شامل بر حداقل ۳۵۰ تن می‌گردید به کارگاه ساخت پیمانکار تحویل داده و پس از ساخت و رنگ‌آمیزی به شرکت فولاد منتقل شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از اقدامات موردنیاز نیز در تعمیرگاه مرکزی آماده‌سازی و انجام شد، گفت: با توجه به لزوم توقف کوره‌های قوس و ضمن انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، عملیات از ۱۰ دی تا ۱۸ بهمن‌ماه هم‌زمان با محدودیت‌های انرژی اجرا شد. در این عملیات به دلیل عدم امکان استفاده از مکانیسم‌های موبیل و نبود کرین سقفی ثابت در سطح ۳۴ متری، دمونتاژ سازه قدیمی شامل تیر‌های افقی و ریل با وزن ۳۹۰ تن انجام شد و از ۳۴ متری کوره‌ها به سطح صفر متری منتقل گردید و ۶۲۵ تن سازه و ریل جدید از صفر متری به ۳۴ متری منتقل و به‌صورت دستی منتقل و مونتاژ شد.

به گفته رئیس واحد حمل مواد در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه با توقف ۴ کوره، عملیات نصب و آپارات نوار نقاله انجام شد و تریپر ۳ A بعد از ۳۸ روز توقف و انجام حداقل ۴۵۰۰ نفر ساعت تعمیراتی راه‌اندازی شد و در اختیار واحد تولید قرار گرفت.

آخوندی تصریح کرد: در جریان انجام این پروژه، خرید ریل‌های موردنیاز با توجه به کمبود زمان توسط واحد خرید مواد مصرفی به‌صورت اضطراری انجام و بخشی از قطعات مصرفی موردنیاز نیز توسط پیمانکار محلی تأمین شد.

وی در پایان از حمایت‌های بی‌شائبه مدیریت ناحیه و مدیریت واحد کوره‌های قوس، رئیس تولید و تعمیرات کوره‌های قوس، بازرسی فنی به‌ویژه همکاری بخش‌های بازرسی اسکلت فلزی و بازرسی خوردگی، واحد بهینه‌سازی و دفتر فنی تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی، واحد حمل‌ونقل، واحد خرید مواد مصرفی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه و همچنین از شرکت‌های پیمانکاری دژپاد به‌عنوان مجری عملیات، توسعه صنعت لنجان به‌عنوان پیمانکار محلی و سایر همکاران واحد نیز که با مساعدت و حمایت خود، موجبات انجام این عملیات به‌صورت ایمن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را تسهیل کردند، قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده