تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۹۵۹۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لغو کنوانسیون حمل و نقل سنگ آهن به جمهوری چک توسط Ukrzaliznytsia

‌می‌متالز - با توجه به گرم شدن هوا و عدم نیاز به عملیات اضافی برای ارسال سنگ آهن به کشور مقصد، شرکت ملی راه آهن اوکراین کنوانسیون حمل و نقل سنگ آهن به جمهوری چک را لغو کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، شرکت ملی راه آهن اوکراین Ukrzaliznytsia (UZ) کنوانسیون (محدودیت) حمل و نقل محموله‌های سنگ آهن به جمهوری چک از طریق ایستگاه راه آهن Chop را لغو کرد. وب سایت خبری Rail.Insider، در روز یک شنبه (۱۲ مارس) اعلام کرد موضوع لغو کنوانسیون حمل و نقل سنگ آهن به جمهوری چک در جلسه برگزار شده با شرکت‌های حمل و نقل اسلواکی در ۹ مارس ۲۰۲۳ مورد بحث قرار گرفته است.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۲ مارس) گزارش دادند محدودیت حمل و نقل محموله‌های سنگ آهن به کارخانه‌های فولاد Trinecke zelezarny و Liberty Ostrava چک از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ اعمال شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، کنوانسیون حمل و نقل محموله‌های سنگ آهن به جمهوری چک که اپراتور راه آهن ملی اوکراین در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ معرفی کرد، مربوط به حمل و نقل سنگ معدن، سنگ آهن و کنسانتره در مسیر ایستگاه‌های راه آهن Trzynec و Ostrava-Bartowice چک بوده است. باید توجه داشت که گیرنده‌های این محموله‌ها کارخانه‌های فولاد Trinecke zelezarny و Liberty Ostrava هستند.

Joseph Wirba نماینده محموله‌های ZSSK اظهار کرد: در حال حاضر هوا کم و بیش گرم است و واگن‌های دارای سنگ آهن نیازی به قرار دادن چند ساعت در بخاری برای آب شدن محموله ندارند. اکنون سنگ آهن بدون عملیات اضافی به کشور مقصد ارسال می‌شود که به طور قابل توجهی سرعت کار حامل را افزایش می‌دهد. بنابراین، تصمیم برای لغو کنوانسیون گرفته شد.

تحلیل گران بازاردر روز یک شنبه (۱۲ مارس) اعلام کردند در فوریه ۲۰۲۳، شرکت ملی راه آهن اوکراین Ukrzaliznytsia (UZ) حدود ۱.۳۱۷ میلیون تن سنگ آهن و منگنز را برای صادرات حمل کرد. برسی‌ها نشان می‌دهد سهم سنگ آهن در ساختار حمل و نقل صادراتی اپراتور راه آهن در ماه فوریه ۲۰۲۳ حدود ۲۶ درصد بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت ملی راه آهن اوکراین Ukrzaliznytsia (UZ) در سال ۲۰۲۲ حمل و نقل سنگ آهن و منگنز را به ۳۱.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان حمل و نقل سنگ آهن و منگنز توسط این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۵.۹ میلیون تن یا ۵۹.۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

در این میان معامله گران در یک شنبه (۱۲ مارس) گزارش دادند حمل و نقل فلزات آهنی در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۵۷.۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بود و به حدود ۹.۲ میلیون تن رسید. باید توجه داشت که شرکت ملی راه آهن اوکراین Ukrzaliznytsia (UZ) در طول سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱۵۰.۶ میلیون تن بار حمل کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۵۲.۱ درصد افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده