تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۹۶۰۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آیین رونمایی از مزرعه امید سیمیدکو

‌می‌متالز - شرکت سیمیدکو با کاشت مجموعا نه هزار اصله نهال در یک روز به پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت پیوست.

به گزارش می‌متالز، آیین رونمایی از مزرعه یک صد هکتاری امید سیمیدکو با حضور محمد مدنی فر مدیرعامل این شرکت، فرماندار شهرستان خواف و جمعی از مسوولان شهرستان برگزار شد.

این آیین روز گذشته با کاشت دو هزار اصله نهال در این مزرعه و کاشت همزمان هفت هزار نهال دیگر در مجتمع کارخانجات این شرکت و روستا‌های مرزی این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است، این شرکت صنعتی و معدنی در راستای استمرار فعالیت‌های زیست محیطی ارزشمند خود در منطقه معدنی سنگان و شهرستان خواف اقدام به احیای سنت کشاورزی در این شهرستان کرده است.

سیمیدکو با تغییر کاربری چاه آب و پرهیز از مصارف صنعتی آن و با احیای اراضی در اختیار و تبدیل آن به زمین کشاورزی از سال۱۴۰۰ اقدام به زیرکشت بردن یکصد هکتار زمین نموده که طی یک سال با کاشت بیش از ۳۰۰۰ نهال ثمر ده و سایر محصولات کشاورزی، ضمن ایجاد اشتغال زایی به تعداد ده تن، محصولات برداشت شده را در راستای انجام مسوولیت اجتماعی خود بین کشاورزان و دامداران شهرستان توزیع نموده است.

این شرکت صنعتی و معدنی که از شرکت‌های تابعه فولاد خوزستان است در راستای مسوولیت پذیری اجتماعی خود و با رویکرد حفظ و حراست از محیط زیست، کمک به احیای سنت کشاورزی و دامپروری در شهرستان محل فعالیت، تاکنون دو طرح عظیم و منحصر به فرد زیست محیطی فیلتراسیون و آبگیری از باطله و شبکه جمع آوری و تصفیه خانه مدرن فاضلاب شهری خواف را با هدف احیاء آب در شرق کشور اجرا کرده است.

شرکت سیمیدکو در تلاش است با فرهنگ سازی در زمینه حفظ و حراست از آن و حمایت از فعالیت‌های زیست محیطی به رسالت‌های اجتماعی خود عمل کند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده