تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۹۶۳۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر کارگاه ریخته‌گری کرامت مطرح کرد:

آلومینیوم همیشه در اوج

‌می‌متالز - مدیر کارگاه ریخته‌گری کرامت، تولیدکننده ورق و گرده آلومینیومی گفت: به دلیل تقاضای بالای بازار برای ظروف آلومینیومی، چشم‌انداز خوبی در انتظار تولیدکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود، به شرط آنکه در خصوص تهیه مواد اولیه هم تولیدکنندگان بتوانند به راحتی، شمش آلومینیوم مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش می‌متالز، نظامعلی کرامت عین‌الدین بیان کرد: این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را با تولید ظروف آلومینیومی آغاز کرد، اما در سال ۱۳۹۸ با خریداری ماشین‌آلات نورد و پرس ضربه‌ای، فعالیت‌های خود را گسترش داد و به تولید ورق و گرده آلومینیومی از سایز ۲۶ تا ۱۲۰ روی آورد. در حال حاضر ورق و گرده آلومینیومی عمده تولیدات این مجموعه است؛ البته کارگاه ریخته‌گری کرامت کماکان فعالیت خود را در زمینه تولید ظروف آلومینیومی ادامه می‌دهد. گرده‌های تولید شده در این مجموعه علاوه‌بر واحد ظروف‌سازی خود مجموعه در اختیار سایر ظروف‌سازان، برای تولید محصولات قرار می‌گیرد. کوره‌های ذوب مورد استفاده در این کارگاه ریخته‌گری از نوع کوره‌های زمینی و کوره‌های آنیل هم از نوع باکسی است.

لزوم تسهیل روند خرید شمش

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون با موانع جدی در مسیر تولید مواجه نشده‌ایم، تنها مورد اصلی که می‌توان به آن اشاره کرد، تهیه دشوار شمش آلومینیوم است که با رفع آن، تولیدکنندگان ورق آلومینیومی می‌توانند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند. به دلیل اینکه امکان خرید شمش به صورت نقدی از بورس کالا را نداشتیم، سعی کردیم که به صورت «LC» مواد اولیه مورد نیاز خود را خریدای کنیم، اما به سبب وجود شرایط دشوار همچون لزوم ارائه وثیقه‌های ملکی معتبر، موفق به خرید اعتباری نشدیم و به ناچار برای تهیه مواد اولیه به بازار آزاد روی آوردیم؛ با نوسان مداوم قیمت‌ها، هزینه تمام شده خریداری مواد اولیه دائما در حال تغییر و روبه‌رشد است. در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر از سوی دولت هستیم، به طور مثال فضایی فراهم شود تا کارگاه‌های ریخته‌گری و نوردکاران که پروانه بهره‌برداری دارند، بتوانند به طور مستقیم مواد اولیه را از کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده شمش آلومینیوم و بدون وجود واسطه‌گران خریداری کنند. همچنین برای واحد‌های کوچک‌مقیاس که امکان خریداری شمش آلومینیوم در تناژ‌های بالا را ندارند، امکان خریداری در تناز پایین را فراهم کنند، زیرا زمانی که تولیدکنندگان قادر به تهیه مواد اولیه از بورس کالا نیستند به ناچار باید متوسل به واسطه‌گران شوند.

بازار‌یابی درست، رمز موفقیت بر رقبا

مدیر کارگاه ریخته‌گری کرامت در خصوص شرایط بازار مصرف، مطرح کرد: استفاده از مواد اولیه مرغوب و کیفیت مناسب محصول نهایی، باعث شده تا تقاضا برای گرده آلومینیومی تولید شده در این مجموعه روند صعودی داشته باشد. به همین دلیل به هر میزانی که تولید داشته باشیم، قادر به فروش آن در بازار هستیم؛ اکنون این کارگاه برای رفع نیاز مشتریان با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت است. البته یکی دیگر از دلایلی که باعث موفقیت ما در این مسیر شده است، تجربه بالا در زمینه فروش و بازار‌یابی محصولات (از سال ۱۳۶۵ تاکنون) است. به دلیل این سابقه طولانی توانسته‌ایم، مشتریانی از سایر استان‌ها نظیر اصفهان، اراک، تهران و ورامین را جذب کنیم.

کرامت در همین راستا ادامه داد: یکی از استراتژیی‌هایی که برای حفظ مشتریان خود در کنار تولید محصولات باکیفیت اتخاذ کرده‌ایم، ارائه محصولی با قیمتی مناسب به مشتریان است. به همین دلیل در کنار استفاده از شمش خالص آلومینیوم، از قراضه‌های آلومینیومی هم بهره می‌بریم، زیرا اگر تنها از شمش خالص استفاده کنیم، قیمت گرده افزایش یافته و تقاضا در بازار کاهش می‌یابد، البته اکثر تولیدکنندگان فعال در این حوزه از قراضه آلومینیوم در کنار شمش استفاده می‌کنند. در آخر باید خاطرنشان کنم که آینده این صنعت بسیار روشن است، زیرا ظروف آلومینیومی به دلیل قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات و محبوبیتی که در بین مصرف‌کنندگان دارند همیشه در بازار تقاضا دارند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده