تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۹۶۵۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
قالیباف در زرند مطرح کرد؛

مکان یابی و نحوۀ استقرار محل فولاد‌ها باید تجدید نظر شود

‌می‌متالز - رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان کرمان و در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد زرند با بیان اینکه فولاد در کشور ما از صنایع مهم و پیشرفته و صادراتی است، گفت: ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور است و تا بالاتر از ۵۰ میلیون تن پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدباقر قالیباف افزود: جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی، در اولویت‌های برنامۀ دولت و مجلس است. اما در مکان یابی و نحوۀ استقرار محل فولاد‌ها و زنجیرۀ تولید و ارزش افزوده آن‌ها باید تجدید نظر داشته باشیم که در برنامۀ ۵ سالۀ هفتم و سیاست گذاری درازمدت به عنوان یک مجموعۀ پیشران در اولویت است.

وی ۲۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حوزۀ معادن از فرصت‌های بزرگ کشور و مهم‌تر از حوزۀ نفت و گاز است.

رئیس مجلس همچنین در مورد حقوق پایین کارکنان فولاد گفت: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله مندی داشتند و حق هم می‌دهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده، اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعۀ مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است که حتما باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و پابه پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحد‌ها و کارخانه‌هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند، باید ویژه‌تر دیده شوند.

منبع: صدای زرند

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده