تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۹۶۶۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
هدفگذاری شرکت فولاد خوزستان برای ۱۴۰۲؛

صادرات ۲ میلیون تن محصول فولادی از خوزستان به خارج کشور

‌می‌متالز - شرکت فولاد خوزستان برای صادرات ۲ میلیون تن محصول نیمه‌نهایی به بازار‌های خارجی در سال ۱۴۰۲ هدفگذاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، سرپرست معاونت فروش و بازریابی شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های فولاد خوزستان تولید همزمان بیلت و اسلب است گفت: چنین شرایطی این امکان را فراهم می‌کند که با توجه به شرایط بازار، اولویت تولید را تغییر دهد.

هدفگذاری برای صادرات ۲ میلیون تن محصول از شرکت فولاد خوزستان

رضا وکیلی افزود: صادرات شرکت در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱.۳ میلیون تن به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسید که معادل نزدیک ۲ درصد از ارزش صادرات غیر نفتی کشور است.

وی در ادامه گفت: عرضه محصولات به بازار‌های داخلی به بیش از ۲.۲ میلیون تن رسیده که حدود ۷۰ درصد آن متعلق به کارخانجات استانی است.

وکیلی افزود: در سال جاری به میزان ۷۵ هزار تن آهن اسفنجی به فروش رسیده که مقدار ۲۵ هزار تن آن به بازار‌های خارجی صادر شد. ارزش فروش محصولات نهایی در سال به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سرپرست معاونت فروش و بازریابی شرکت فولاد خوزستان گفت: هدف شرکت در سال آینده صادرات ۲ میلیون تن محصول نیمه‌نهایی به بازار‌های صادراتی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن در بازار داخلی است و با توجه به راه‌اندازی زمزم ۳، برنامه فروش بیش از ۳۰۰ هزار تن اسفنجی در دستور کار قرار دارد.

وکیلی از توسعه بازار صادراتی جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا گفت و افزود: تولید محصولات جدید و در عرضه هفتگی در بورس کالا در دستور کار قرار دارد. پروژه‌های متعددی در زمینه بهبود عملکرد و افزایش رضایت مشتری با همکاری سایر واحد‌های شرکت تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری تولید به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن می‌رسد که نسبت به سال گذشته، افزایش ۳۰۰ هزار تُنی را تجربه می‌کنیم.

برنامه ریزی شرکت فولاد خوزستان برای سال آینده حداقل یک همت سودآوری از محل آهن اسفنجی، بهره برداری از فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان در نیمه نخست سال، راه اندازی پروژه کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در سه ماه ابتدایی سال و تمرکز بر سه پروژه اسلب عریض، نیروگاه برق و اکسیژن ۴ است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خوزستان

عناوین برگزیده