تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۲۹۶۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان؛

گمرک آستارا از فعال‌ترین گمرکات کشور/ زیرساخت‌ها در گمرک تقویت شود

‌می‌متالز - موسوی با بیان‌اینکه گمرک آستارا از فعال‌ترین گمرکات کشور است و امسال صادرات از مرز این شهرستان رونق ویژه‌ای داشت، گفت: زیرساخت‌ها در گمرک آستارا تقویت شود.

به گزارش می‌متالز، سید عباس موسوی- سفیر ایران در جمهوری آذربایجان- امروز (شنبه، ۲۷ اسفند) در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز به ملت ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه ساکنین آستارای ایران و آستارای آذربایجان، اظهارکرد: امیدوارم سال جدید سال خوب همراه با موفقیت برای ملت ایران و آذربایجان باشد.

وی با بیان‌اینکه ان‌شاء‌الله سوءتفاهم‌ها هم برطرف خواهد شد، افزود: با برطرف شدن سوء تفاهم‌ها رونق همیشگی بزودی بر می‌گردد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی کرونا نفس‌های آخر خود را می‌کشد، تصریح‌کرد: امید می‌رود مرز‌ها باز شود و بازار‌های مرزی نیز بتواند دوباره رونق بگیرد.

موسوی در ادامه با بیان‌اینکه گمرک و بندر چند منظوره آستارا جزو فعال‌ترین مناطق گمرکی کشور است، گفت: صادرات و واردات زیادی به‌ویژه بعد از بحران اوکراین که واردات روسیه از کشور‌های منطقه به خصوص ایران زیاد شد فشار اصلی روی آستارا بوده است که جا دارد تشکر ویژه‌ای از مسوولین استان گیلان، شهرستان آستارا و همین‌طور مدیران گمرک و بقیه دست اندرکاران صورت گیرد که به صورت شبانه‌روزی زحمت می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال صادرات از کشورما به روسیه، گرجستان و آذربایجان رونق ویژه‌ای داشت، ادامه داد: این میزان از صادرات جای شکر دارد و در زیرساخت‌ها نیز باید تقویت شود.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اظهارکرد: وزارت راه، وزارت خارجه، وزارت صمت، گمرک و سایر دستگاه‌ها برای برطرف کردن این وضعیت شلوغی و مساله ترافیک، دست به دست هم دهند و زمینه را بیشتر برای روان‌تر شدن کار‌ها آماده کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده