تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۹۶۷۶۶
سرویس خبر : صنایع کوچک
دهقانی:

وزارت صمت با تشدید نظارت از گرانفروشی لوازم خانگی جلوگیری کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار از افزایش قیمت و گرانفروشی جلوگیری کند تا برخی تولیدکنندگان با افزایش نرخ ارز، قیمت محصولات تولیدی خود را بدون توجه به میزان ارزبری آن افزایش ندهند.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: با رشد نرخ ارز برخی تولیدکنندگان بدون توجه به میزان ارزبری محصولات تولیدی خود، قیمت را افزایش می‌دهند این در حالی است که باید با آنالیز مناسب میزان ارزبری هر محصول و این موضوع که رشد نرخ ارز چه میزان بر قیمت تمام شده تاثیر دارد، مشخص شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار از افزایش قیمت و گرانفروشی جلوگیری کند تا برخی تولیدکنندگان با افزایش نرخ ارز، قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش ندهند.

وی اضافه کرد: ایجاد بازار انحصاری برای برخی از کالا‌ها باید به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان از این فرصت برای بهبود کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولید استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: همه باید در کنار هم برای رونق تولید و ایجاد رفاه برای مردم تلاش کنند و گرانی نرخ ارز نباید به فرصتی برای سوءاستغاده برخی برای گران کردن کالا‌ها تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده