تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۹۷۸۹۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت مطرح کرد؛

تولید ۹۰ درصد نیاز داخلی تلویزیون در کشور/ رشد ۸۲ درصدی صادرات یخچال ایرانی

‌می‌متالز - مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در حالیکه نیاز کشور به تلویزیون سالانه ۲ میلیون دستگاه است، تولید کشور ۱.۸ میلیون دستگاه معادل ۹۰ درصد است.

به گزارش می‌متالز، «محسن شکرالهی» مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت در برنامه میز اقتصاد سیما گفت: در حالی که نیاز کشور سالانه ۲ میلیون دستگاه تلویزیون است، اما سالانه ۱.۸ میلیون دستگاه تلویزیون معادل ۹۰ درصد نیاز کشور تولید می‌شود.

وی در مورد تولید کولر گازی نیز افزود: ۴ واحد تولیدی در کشور سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه کولرگازی تولید می‌کنند در حالی که نیاز کشور سالانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه کولرگازی است.

به گفته مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت تولید ماکروویو، قهوه‌ساز و اسپرسو هم در داخل کشور شروع شده است.

وی یکی از درخواست‌های تولید کنندگان لوازم خانگی را تامین به موقع مواد اولیه تولید و سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: در این زمینه از طریق اوراق گام اقدام می‌کنیم. همچنین در نامه وزیر صمت به بانک مرکزی، درخواست تامین ۸ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش تولیدکنندگان لوازم خانگی از طریق بانک‌ها شده است.

شکرالهی همچنین در مورد تولید مشترک با کشور‌های همسایه تصریح کرد: برنامه تولید مشترک لوازم خانگی با هدف صادرات با کشور‌های همسایه شمالی، جنوبی و عراق در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه صادرات یخچال در سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته و ۳۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور در پی داشته و کل صادرات کل لوازم خانگی در سال گذشته با ۲۴ درصد افزایش همراه شده است.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ واحد صنعتی در کشور به تولید لوازم خانگی مشغول هستند و صنعت لوازم خانگی در کشور رو به رشد است و در این زمینه ۲۷ خط تولیدی جدید در کشور در حال احداث است که ۴ خط جدید تولید لباسشویی، ۳ خط ظرفشویی، ۳ خط تولید تلویزیون در دست احداث است.

به گفته وی نیاز این صنعت به لوازم تولید شامل فولاد، مس، مواد پلیمری و پتروشیمی ۴۰ هزار تن در ماه است که اگر تولید کننده نتواند از بورس کالا تهیه کند از بازار آزاد تهیه می‌کند.

شکرالهی همچنین گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی در داخل کشور تامین و بقیه از طریق واردات تامین می‌شود. ضمن اینکه در برخی موارد بالای ۹۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی در داخل تامین می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده