تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۹۶۹۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سال مهار تورم و رشد تولید

رضازاده: معادن یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده هستند/ لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

‌می‌متالز - نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد ظرفیت‌های درآمدزایی و رشد تولید در کشور وجود دارد که در سالیان متمادی مورد غفلت قرار گرفته و معادن، حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله این موارد است.

به گزارش می‌متالز، یعقوب رضازاده، در خصوص راهکار‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: بدون شک همگان اعتقاد دارد تحول ساختاری در عرصه اقتصاد کشور به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های درآمدزایی و رشد تولید در کشور وجود دارد که در سالیان متمادی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: به عنوان مثال در بسیاری از نقاط کشور معادن مختلفی وجود دارد که می‌تواند منبع ارزآوری خوبی برای کشور محسوب شود، اما نسبت به شناسایی، اکتشاف و حتی بهره برداری از آن‌ها بی توجهی شده است.

وی در این زمینه، ادامه داد: اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شده بود، آمار بیکاری استان‌ها در کمترین حالت ممکن قرار داشت.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم با بیان اینکه دستیابی به اقتصاد مولد در گرو حمایت از فعالان حوزه تولید و سرمایه گذاران بخش خصوصی است، افزود: به عبارتی باید بستر سرمایه گذاری در کشور فراهم شود؛ در این بین نباید فراموش کرد که امروزه ایران به عنوان عضو پیمان‌های اقتصادی منطقه‌ای می‌تواند هدف خوبی برای سرمایه گذاران خارجی نیز باشد لذا باید ظرفیت‌های کشورمان به دنیا معرفی شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا اگر بر توان داخلی و افزایش روابط با کشور‌ها خصوصا همسایگان تکیه کنیم، مهار تورم و رشد تولید دست‌یافتنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده