تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۹۶۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهار تورم بدون رشد تولید جامعه را دچار رکود می‌کند

‌می‌متالز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهار تورم بدون رشد تولید جامعه را دچار رکود خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین صفار هرندی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید افزود: هر اقدامی در جامعه یک زمینه اولیه فرهنگی دارد و چه افراد بخواهندو چه نخواهند تحت تاثیر فرهنگ ها، خرده فرهنگ‌ها، آداب و عادات قرار دارند.

وی همچنین اظهارداشت: فرهنگ چیزی مجزا از زندگی نیست بلکه فرهنگ روح هر عمل و رفتار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انسان‌ها در جامعه است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرهنگ مثل بسیاری از مولفه‌های دیگر همیشه دستخوش تغییر‌ها و تلاطم‌ها بوده و گاهی امواج فرهنگی بیگانگان اثر خود را بختک‌وار بر روی فرهنگ ملی می‌گذارد و افراد ممکن است هویت اصلی خود را فراموش کنند بنابراین تنبه و توجه دادن دائمی به اشخاص در چنین مواردی لازم است.

وی در ادامه افزود: مسائل و مواردی همچون بیکاری، تورم، معیشت و بسیاری موارد دیگر در سال‌های اخیر گریبان جامعه ایرانی را گرفته و مشکلاتی زیادی برای آحاد مردم ایجاد کرده است.

صفارهرندی اظهارداشت: خوشبختانه مشکل اشتغال در جامعه با توجه به مثبت شدن روند رشد اقتصادی طی سال‌های اخیر در کشور رو به بهبودی است.

وی با بیان اینکه مسکن از دیگر دغدغه‌ها و مشکلات جدی مردم است، افزود: در حال حاضر بخش وسیعی از اقشار جامعه در کشور مستاجر هستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پروژه‌های که دولت برای ساخت مسکن در دستور کار دارد بارقه امیدی برای خانه دار شدن در اقشار مختلف جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: از دیگر مشکلات جامعه قصه پرغصه تورم و همینطور تغییرات روزمره قیمت اقلام خوراکی و ضروری زندگی آحاد مردم است که می‌طلبد این گونه مسائل در سال پیشرو با تدابیر لازم و سیاست‌گذاری مناسب رفع و رجوع شود.

صفار هرندی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبری معظم انقلاب یادآورشد: مهار تورم بدون رشد تولید جامعه را دچار رکود می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده