تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۹۶۹۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سال مهار تورم و رشد تولید

فلاحی: مدیریت نقدینگی سبب کاهش تورم می‌شود/ لزوم مقابله نهاد‌های امنیتی با مافیا‌های اقتصادی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد باید برای نقدینگی موجود در کشور فکر اساسی شود، زیرا بازار‌های مختلفی مانند ارز، سکه، طلا و حتی مسکن را دچار دستخوش تغییر و آسیب کرده است.

به گزارش می‌متالز، سارا فلاحی، در خصوص راهکار‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: توجه رهبر انقلاب طی چند سال اخیر نسبت به موضوع اقتصاد نشان دهنده چالش اساسی کشور است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع اگر بتوانیم حوزه اقتصادی را متحول کنیم، عرصه‌های سیاسی اجتماعی و حتی فرهنگی نیز دستخوش تغییر شده و شاهد رشد در آن‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه الگو‌های اقتصادی که تاکنون بکارگیری کردیم از جمله عوامل بروز تورم است لذا نیاز به اصلاح در این زمینه هستیم، ادامه داد: در واقع باید بتوانیم اقتصاد را با توجه به شرایط مدیریت کنیم؛ شاید برخی تصور کنند همه مشکلات به دلیل مواجه با تحریم‌های غرب است که البته این مهم بی اثر نیست، اما باید اذعان کرد در داخل نیز مشکلاتی داریم که باید برطرف شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تیم اقتصادی قوی تری باید فعالیت کند، افزود: در این میان باید با مافیا‌های اقتصادی مختلف مبارزه جدی و اساسی داشته باشیم؛ به عبارتی هر چقدر عملکرد منطقی و درست داشته باشیم، اما وقتی در کریدور‌های مختلف برای مافیا‌ها فضا باز باشد، مجددا شاهد نتیجه خوبی نخواهیم بود.

فلاحی تصریح کرد: در این میان باید نهاد‌های نظارتی، امنیتی و اقتصادی باید با مافیا‌های اقتصادی مقابله کنند تا نتوانند در زمان‌های مختلف بحران ایجاد کنند که در عرصه دلار شاهد چنین موضوعی بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای نقدینگی موجود در عرصه کشور فکر اساسی شود، زیرا بازار‌های مختلفی مانند ارز، سکه، طلا و حتی مسکن را دچار دستخوش تغییر و آسیب کرده است، خاطرنشان کرد: به عبارتی بانک مرکزی باید برای پایه پولی و استقراض‌های دولت فکر اساسی کند و بانک مرکزی بتواند مستقل عمل کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده