تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۹۶۹۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

عبور از ظرفیت نامی واحد احیاء مستقیم برای سومین سال متوالی در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - تلاشگران واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در سالی که به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مزین شده بود موفق به تولید آهن اسفنجی بیشتر از ظرفیت نامی شدند.

به گزارش می‌متالز، مدیر واحد عملیات فولاد سفیددشت با اعلام خبر تولید ۸۰۳۱۲۷ تن آهن اسفنجی در واحد احیاء مستقیم این شرکت گفت: با تولید این میزان محصول توانستیم ضمن افزایش ۱۰۱۹ تنی تولید نسبت به سال گذشته، برای سومین سال متوالی از ظرفیت اسمی این واحد عبور کنیم.

ایمان سلیمانی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ و با پیش بینی وضع محدودیت مصرف انرژی الکتریکی در تابستان و گاز طبیعی در زمستان، برنامه ریزی‌های لازم به منظور اجرای تعمیرات سالیانه در این دو فصل انجام شد و همزمان تمام توان شرکت در جهت تولید با حداکثر ظرفیت در فصولی که با محدودیت کمتری مواجه بودند قرار گرفت که در نتیجه آن توانستیم با ثبت سه رکورد متوالی تولید ماهیانه در سه ماهه بهار از برنامه تولید پیشی گرفته و عقب ماندگی تولید در ماه‌های پایان سال را جبران کنیم.

دکتر سلیمانی در ادامه گفت: در صورت نبود محدودیت‌های مصرف انرژی به خصوص مصرف گاز طبیعی در ماه‌های دی و بهمن، دستیابی به تولید ۸۶۰ هزار تنی آهن اسفنجی دور از دسترس نبود که این مساله اهمیت تامین به موقع و کافی زیرساخت‌ها را برای افزایش تولید و به تبع آن سود آوری کارخانه نشان می‌دهد.

سلیمانی در پایان دستیابی به ظرفیت اسمی شرکت فولاد سفیددشت را مرهون حمایت‌های سهامداران و تلاش تمامی ارکان شرکت اعم از مدیران، کارکنان، مشاوران و پیمانکاران دانست و برای تداوم تولید ایمن و پایدار در سال ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد.

عناوین برگزیده