تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۹۶۹۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید و فروش سالانه شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری شکسته شد/ تولید ۳۰۰ هزار تن محصول گالوانیزه در دستور کار شرکت ورق خودرو در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - جهادگران شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ که به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مزین شده بود، علی رغم محدودیت‌های موجود در حوزه برق و گاز با ثبت رکورد‌های متعدد کارنامه‌ای درخشان و موفقیت‌آمیز به ثبت رساندند.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در تاریخ بهره‌برداری این شرکت در سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان تولید و فروش شرکت به ثبت رسیده است، از همدلی و همت قابل‌تقدیر کارکنان تلاشگر شرکت، برنامه‌ریزی و راهبرد مؤثر و حمایت‌های شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اصلی‌ترین عوامل کسب این توفیقات نام برد.

تولید و فروش سالانه شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری شکسته شد/ تولید ۳۰۰ هزار تن محصول گالوانیزه در دستور کار شرکت ورق خودرو در سال ۱۴۰۲

حفظ جایگاه شرکت در زنجیره ارزش فولاد کشور

حمید شجاعی تلاش جمعی مدیریت و کارکنان برای حفظ جایگاه شرکت در زنجیره ارزش فولاد کشور و تداوم حرکت شرکت در مسیر تعالی سازمانی را از مهم‌ترین راهبرد‌های شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در سال پیش رو اعلام و اظهار کرد: ادامه روند عملکرد موفقیت‌آمیز شرکت مستلزم تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، تعامل مطلوب با مشتریان و ذی‌نفعان و توجه هرچه بیشتر به نیاز بازار و حمایت‌های بی‌دریغ شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکت مادر است که به یقین این امر در سایه الطاف الهی و همت همکاران و عوامل یاد شده محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این که سال جدید مطمئنأ برای این شرکت توأم با توفیقات روزافزون خواهد بود، در تشریح دستاورد‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ افزود: رکورد قبلی فروش شرکت از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، مربوط به سال ۱۳۹۹ با مقدار ۲۴۱ هزار تن بوده که در سال جاری با رشد ۲۰ درصدی به ۲۹۰ هزار تن افزایش یافت.

اختصاص ۵۰ درصد کل فروش محصولات به گِرید ویژه مورد استفاده در صنایع خودروسازی و لوازم‌ خانگی

شجاعی بابیان این‌که در سال ۱۴۰۱ تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا در دستور کار قرار گرفته بود، گفت: ۵۰ درصد کل فروش محصولات رقمی معادل ۱۴۷ هزار تن به گرید ویژه مورد استفاده در صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور اختصاص یافت که خوشبختانه دریافت پاسخ مثبت تست‌های آزمایشگاهی گروه صنعتی ایران خودرو به نمونه‌های ارسالی ورق‌های استحکام بالای ویژه استفاده بدنه نمایان خودرو (MC) از موفقیت‌های مهم کسب شده درسال ۱۴۰۱ بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به دلیل کیفیت بالای محصولات، این شرکت با صادرات حدود ۱۶ هزار تن محصولات کیفی در بازار‌های اروپایی و خاورمیانه حضوری موفق در بازار‌های بین‌المللی را تجربه کرده است.

وی از تولید گرید ویژه جدید در این شرکت خبر داد و پیرامون خواص مکانیکی و ویژگی‌های این گرید افزود: فولاد  SPFC ۳۴۰ از گروه فولاد‌های استحکام بالا (مطابق با استاندارد JIS ژاپن) با قابلیت فرم پذیری بالا و استحکام تسلیم حداقل ۱۷۵ مگاپاسکال و استحکام کششی حداقل ۳۴۰ مگاپاسکال می‌باشد. این فولاد‌ها در بدنه خودرو در اجزای استراکچری (ساختاری) خودرو کاربرد دارند و برای اولین بار با همکاری شرکت فولاد مبارکه از طریق تامین ورق فول هارد و در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در حال تولید هستند.

عملکرد مؤثر شرکت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۱

حمید شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مؤثر شرکت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۱ اشاره و در همین زمینه گفت: برخی از این اقدامات عبارت‌اند از: خرید قطعه زمین مورد نیاز احداث ساختمان پلی کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان بروجن، مشارکت در ساخت مدرسه نه کلاسه در شهر سفیددشت، کمک به نهاد‌های حمایتی شهرستان بروجن، مساعدت در جهت تسریع پروژه‌های عمرانی شهرستان بروجن و ... .

هدف‌گذاری شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری برای تولید ۳۰۰ هزار تن ورق گالوانیزه در ۱۴۰۲

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری این شرکت تولید ۳۰۰ هزار تن ورق گالوانیزه در ۱۴۰۲ را ترسیم هدف‌گذاری نموده است که به همین منظور افزایش بهره‌وری کارکنان و خط تولید، کاهش توقفات و طرح‌های توسعه ازجمله طرح بسته‌بندی اتوماتیک و سرباره گیری رباتیک و همچنین بهبود و گسترش خدمات در حوزه نیروی انسانی شرکت از جمله بیمه‌های تکمیلی والدین کارکنان و ایجاد نظام‌های انگیزشی در دستور کار قرار گرفته است.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توان شرکت در راستای تولید

مدیر ارشد این کارخانه نیز خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با وجود تمامی محدودیت‌های انرژی، از تمامی ظرفیت‌ها و توان شرکت در راستای تولید و بهره‌برداری حداکثری استفاده شده است و با همت همکاران توانستیم رکورد‌های متعدد تولید را ثبت نماییم.

نوید ایزدی در خصوص رکورد‌ها و دستاورد‌های حوزه تولید این شرکت در سال ۱۴۰۱ چنین گفت: بالاترین رکورد تولید سالانه شرکت مربوط به سال ۱۳۹۹ و به میزان ۲۴۹ هزار تن انواع محصولات گالوانیزه بود که با تلاش جمعی کارکنان در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۳ هزار تن افزایش یافت که از مهم‌ترین دلایل این افزایش تولید می‌توان به انگیزه بالای کارکنان و کسب رکورد‌های ماهانه در فروردین با تولید ۲۶۸۱۲ تن و ۱۴ بهمن با ثبت رکورد ۲۷۰۰۸ تن اشاره کرد.

مدیر ارشد شرکت شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این رکورد‌ها و افتخارات در حالی در سال ۱۴۰۱ حاصل شد که زمان در اختیار بودن خط (io) نسبت به سال ۱۴۰۰ به مقدار ۴۰ روز کمتر بوده که عمده این توقعات مربوط به عدم وجود کلاف فول هارد، قطعی و محدودیت گاز و برخی عوامل دیگر بوده است. بدیهی است با رفع این محدودیت‌ها و انگیزه بالای کارکنان در سال جدید شاهد ثبت افتخارات ارزشمندتری در این شرکت خواهیم بود.

عناوین برگزیده