تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۹۷۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سال مهار تورم و رشد تولید

رشد تولید راه حل‌های مناسبی را برای مهار تورم ایجاد می‌کند

‌می‌متالز - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت:متاسفانه تورم در سفره مردم تاثیر گذاشته و امیدواریم مجلس و دولت در سال جاری بتوانند برای تورم چاره اندیشی کنند.

به گزارش می‌متالز، روح الله متفکرآزاد، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» گفت: گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نام گذاری سال جدید مبتنی بر واقعیت‌هایی درون صحنه بود.

وی با بیان اینکه شعار سال با نگاه دقیق و با زمان شناسی لازم، عالمانه و کارشناسانه تعیین شد، ادامه داد: رویکرد این شعار حائز یک نگاه تخصصی به امور جاری کشور است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تورم یکی از مشکلات اصلی مردم قلمداد می‌شود، بیان کرد: متاسفانه تورم در سفره مرد تاثیر گذاشته و امیدواریم مجلس و دولت در سال جاری بتوانند برای تورم چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به موضوع رشد تولید در تعیین شعار سال بیان کرد: مقام معظم رهبری حتما با یک نگاه عمیقی که داشتند راه حل رفع همه مشکلات کشور را رشد تولید دانسته اند چراکه این تولید است که می‌تواند اقتصاد کشور را بازیابی کند و اقتصاد کشور را تبدیل به یک اقتصاد قدرتمند کند. همچنین در صورت توجه به این بخش ما می‌توانیم راه حل‌های مناسبی برای تورم در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال جدید سال مهمی است و مجلس و دولت می‌بایست کمر همت بسته و اقدامات را به درستی پیش ببرند، تاکید کرد: البته سال گذشته هم که شعار سال مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان بود مجلس سعی کرد تا همت خود را در زمینه دانش بنیان‌ها نشان دهد. از این رو ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان در سال گذشته مدنظر قرار گرفت که به جهت رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان قانون خوبی بود و در این قانون ساختارسازی‌های خوبی در اقتصاد دانش پایه مدنظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به واقع رونق حوزه دانش بنیان با انواع سیاست‌های درج شده در این قانون قابل حصول است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده