تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۶۹۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

تلاش برای احیای واحد‌های راکد و توسعه صادرات محصولات داخلی از اهداف‌مان در سال ۱۴۰۲ است

‌می‌متالز - سرتیپی مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که این اداره کل در سال ۱۴۰۲ برای احیای واحد‌های راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحد‌هایی که بنا به‌دلایلی با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، تمام توان خود را بکار خواهد بست.

به گزارش می‌متالز، نخستین جلسه راهبری تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، به ریاست «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی و با حضور معاونان تخصصی و روسای ادارات ذیربط درون سازمانی جهت تشریح برنامه‌های جدید صمت استان در سال پیشرو برگزار شد.

در این جلسه معاونان تخصصی اداره کل صمت استان آذربایجان غربی علاوه بر ارائه گزارش عملکرد یکساله خود در سال گذشته، برنامه‌های تدوین شده حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و بازرگانی برای سال جاری را با حضور مدیرکل صمت استان بررسی کردند.

سرتیپی مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده لازم را برای رسیدن به اهداف مورد نظر دولت در حوزه‌های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت و تحقق شعار سال، به‌صورت دقیق و منظم انجام داد.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه اقتصادی و صنعتی در استان نباید به داشته‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سنوات گذشته اکتفا کرد و برای رسیدن به اهداف مطلوب باید زمینه سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران جدید در استان فراهم کرد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، پایه و اساس توسعه اقتصادی استان بوده و اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان برای رسیدن به نتیجه مطلوب این موضوع را با تمام توان و جدیت در سال جدید دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه احیاء و فعال‌سازی واحد‌های صنعتی تولیدی راکد و نیمه فعال استان از وظایف ذاتی اداره کل صمت است، ادامه داد: صمت استان در سال جاری نیز همانند سنوات گذشته برای احیای واحد‌های راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحد‌هایی که بنا به‌دلایلی با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند و همانا رشد تولید و تحقق شعار سال تمام توان خود را بکار خواهد بست.

سرتیپی در ادامه تاکید کرد: در سال جاری برای رسیدن به توسعه اقتصادی و صنعتی بایستی طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را نیز در کنار احیای واحد‌های راکد استان به مرحله تولید برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های اقتصادی استان وجود پایانه‌های مرزی است، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات محصولات داخلی به کشور‌های خارجی و واردات کالا‌های مورد نیاز کشور یکی از مطالبه‌های کلیدی مقام عالی استان است که حوزه بازرگانی خارجی باید در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود استان جهت توسعه صادرات و واردات استفاده کند.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی همچنین گفت: تکریم ارباب رجوع باید یکی از اولویت‌های روزانه کاری تمامی همکاران صمت استان بوده و بایستی با مراجعه کنندگان محترمانه رفتار و آن‌ها را در مسیر درست راهنمایی کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده