تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۹۶۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فاطمی امین در حاشیه جلسه هیات وزیران:

شاهد افزایش قابل توجه تولید در کشور هستیم

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شاهد افزایش قابل توجه تولید در کشور هستیم، گفت: در ۳ ماهه فصل پاییز رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بود.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال بخش صنعت رشد ۸ درصدی داشت و این در حالیست که در مدت مشابه پارسال این رقم ۳.۳ درصد بود؛ بنابراین شاهد افزایش قابل توجه تولید در کشور هستیم.

وزیر صمت افزود: در ۹ ماهه امسال بخش معدن ۲.۹ درصد رشد کرد که این عدد در ۹ ماهه پارسال منفی یک درصد بود.

وی ادامه داد: همچنین در ۳ ماهه فصل پاییز رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بود که این رقم در طول دوره دولت یازدهم میانگین ۶.۸ درصد بوده و این رقم در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم به صورت میانگین ۲ درصد بوده است؛ یعنی در دولت سیزدهم بیش از ۳ برابر میانگین تولید نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم رشد تولید داشته‌ایم.

فاطمی امین افزود: کل رشد اقتصادی در ۹ ماهه امسال ۳.۷ درصد بود که بیشترین سهم مربوط به بخش صنعت با ۱.۱ درصد بوده است.

وزیر صمت اضافه کرد: در بخش سرمایه گذاری نیز در طول فصل پاییز امسال شاهد رشد بیش از ۲.۸ درصدی بوده‌ایم. همچنین در ۹ ماهه امسال در بخش سرمایه گذاری در ماشین آلات رشد ۱۹.۷ درصدی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در فصل پاییز امسال اشتغال گروه صنایع ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است.

وزیر صمت به دانش بنیان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: توافقات خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم که در همین راستا در هفته جاری تواققنامه‌ای به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان امضا کردیم.

وی افزود: همچنین ۳۴ هزار قطعه در صنایع سنگین از سوی شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده است.

فاطمی‌امین تاکید کرد: در حوزه تهاتر با بلاروس، به توافقات بسیار مثبتی رسیدیم، ما از بلاروس برای کود کشاورزی پتاس وارد، و برای آن‌ها مس صادر می‌کنیم.

منبع: خیرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده