تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۷۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد؛

سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعتی سرمایه گذاری شده است که نسبت به مدت مشابه آن ۳۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه قبل بیش از ۳۱ درصد رشد داشت که این میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان در سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از تدوین سند راهبردی استان در بخش صنعت و معدن بر پایه تحقق عدالت سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: بر اساس این سند برای امسال رشد اقتصادی حدود ۱۱ درصدی برای بخش صنعت استان هدفگذاری شده است.

گلشنی ادامه داد: برای تحقق این هدفگذاری، حداقل به جذب ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت در سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات به تمامی شهرستان‌های استان در قالب این سند پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: همه تلاش ما بر تحقق شعار سال در رشد تولید استان متمرکز است و در این مسیر تسهیل گری و رفع موانع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

گلشنی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۴۷ هزار نفر در واحد‌های صنعتی استان زنجان اشتغال دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از استخراج ۱۴ میلیون تن مواد از معادن استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در استان ۳۶۶ معدن فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۵۲ میلیارد تومان فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۹۲۱ نفر در آن‌ها فراهم شده است.

گلشنی افزود: سال گذشته هشت مورد پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری نزدیک ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۳۳ نفر در استان صادر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده