تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۹۷۲۷۳
سرویس خبر : انرژی

ریل گذاری صنعت آب و برق برای توسعه اقتصاد کشور

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: با شروع فعالیت دولت سیزدهم تلاش شد از نگرانی مردم درباره تامین آب و برق کاسته شود. علی اکبر محرابیان در تشریح مهم‌ترین دستاورد‌های وزارت نیرو در سالی که گذشت، گفت: وزارت نیرو در تامین برق و آب، ایجاد زیرساخت‌های تولید و پیشرفت صنعت و کشاورزی کشور نقش بسیار مهم و زیربنایی دارد.

به گزارش می‌متالز، به عبارت دیگر این دستگاه در راستای توسعه اقتصاد و ایجاد رفاه برای اقشار مختلف مردم ریل گذاری می‌کند. وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در طول ادوار مختلف خدمات ارزنده‌ای به هموطنان در سراسر کشور ارائه کرده است، افزود: در آغاز دولت سیزدهم در حوزه تامین آب و برق برای جامعه نگرانی‌های جدی وجود داشت؛ به طوری که در بخش برق با ناترازی‌های جدی روبه‌رو بودیم و فاصله عددی بین تولید و تقاضا بسیار زیاد بود. همچنین در زمینه آب به دلیل کمبود بارندگی‌ها و بروز خشکسالی‌ها و نیز عدم‌تکمیل بسیاری از پروژه‌های زیربنایی کشور، نارضایتی‌هایی در این حوزه ایجاد شده بود. وی در این باره تصریح کرد: در تابستان سال ۱۴۰۰ بیشتر نارضایتی‌ها از دولت در زمینه آب و برق بود که متاسفانه از این منظر چالش‌هایی ایجاد شده بود که شروع کار را در ابتدای امر دشوار می‌کرد. محرابیان با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌ها و انجام اقدامات در راستای کاستن از نگرانی‌های جامعه در حوزه آب و برق، اظهار کرد: بر این اساس همه تلاش خود را به کار بستیم تا طی این مدت با پیشبرد اقدامات لازم، نگرانی هموطنان درباره تامین آب و برق را کاهش دهیم. وی درباره سرانجام غیریارانه‌ای شدن بهای مصرف آب و برق بدمصرفان، به تصویب قانون حذف یارانه مشترکان پرمصرف اشاره کرد و گفت: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی طی یک سال ونیم گذشته میزان مصرف آب و برق مشترکان کاهش یافت. البته این یارانه همچنان باقی است. اما در کنار آن تلاش شد با افزایش نرخ مصرف برای مشترکان بدمصرف در این مسیر حرکت کنیم.

وی یادآور شد: در بخش خانگی با اتخاذ و به‌کارگیری مشوق‌ها و پاداش هایی، میزان مصرف آب و برق کنترل شد و به دنبال آن افزایش نرخی را در این عرصه شاهد نبودیم. تلاش شد مصارف در سطح الگو و حتی کمتر از الگوی مصرف هدایت شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده