تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۹۷۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرط برخورداری اشخاص حقوقی از معافیت مالیاتی اعلام شد

‌می‌متالز - سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: یکی از شروط برخورداری اشخاص حقوقی از معافیت‌های قانونی مالیات، حضور در سامانه مودیان است.

به گزارش می‌متالز، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: با توجه به الزام کلیه اشخاص حقوقی نسبت به اتصال به سامانه مؤدیان و صدور و ثبت صورتحساب الکترونیکی در این سامانه از ابتدای فروردین سال جاری و با توجه به درخواست‌های مکرر اشخاص مشمول برای فرجه زمانی آماده‌سازی نرم‌افزار‌های حسابداری و اتصال به سامانه مؤدیان از سوی مؤدیان، تمهیدات تسهیل گری با تأکید بر بخشودگی جرائم عدم صدور و ارسال به موقع صورت‌حساب الکترونیکی پیش بینی شد.

بر اساس این گزارش، یکی از شروط برخورداری اشخاص حقوقی از معافیت‌های قانونی مالیات، حضور در سامانه مودیان بوده و جهت مساعدت در کاهش هزینه‌های مؤدیان به موجب بند ج قانون بودجه سال ۱۴۰۲، بخشی از هزینه‌های شرکت‌های معتمد مالیاتی که به نیابت از طرف مؤدیان نسبت به جمع‌آوری و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی اقدام می‌کنند، توسط سازمان مالیات پرداخت خواهد شد.

از این رو تا زمان تعیین و اعلام تعرفه خدمات شرکت‌های معتمد از سوی شورای اقتصاد این شرکت‌ها تعهدات قراردادی با مؤدیان مالیاتی را بدون مطالبه هرگونه پیش پرداخت انجام خواهند داد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده