تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۷۵۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهار تورم و رشد تولید تنها با نگاه تحولی امکان‌پذیر است

‌می‌متالز - میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در اولین جلسه مشترک شورای معاونین و مدیران استانی این سازمان در سال ۱۴۰۲، با اشاره به نامگذاری سال جدید به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در سال جدید با محوریت اقتصاد و دو تکلیف مهم مهار تورم و رشد تولید، همه باید ضمن تمرکز راهبردی بر تحقق شعار سال، در حوزه کاری خود برنامه عملیاتی برای تحقق این هدف تدوین کنیم.

به گزارش می‌متالز، در موضوع اقتصاد نیز که با معیشت مردم گره خورده و به‌نوعی از اولویت‌های اساسی نظام و حاکمیت است، باید با تدقیق راهبردی، مواجهه صحیح داشته باشیم. همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند بدون نگاه تحولی، امکان غلبه بر مشکلات اقتصادی و به‌ویژه تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید وجود نخواهد داشت.

موسوی با تبریک آغاز سال جدید و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان گفت: ناترازی در اقتصاد یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تورم است. کاهش و رفع ناترازی منابع و مصارف سازمان تامین‌اجتماعی در مهار تورم که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، تاثیرگذار است و ما به‌عنوان مهم‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در این زمینه سهم داریم. ما هر چقدر در کنترل ناترازی منابع و مصارف تلاش کنیم، تکلیف خود را در مهار تورم انجام داده‌ایم. برای مهار و کنترل این ناترازی باید برای تحقق منابع پیش‌بینی‌شده در بودجه سازمان، تلاش جدی داشته باشیم.

او با بیان اینکه برای مهار تورم و افزایش تولید، باید تمام فعالیت‌ها را مبتنی بر رویکرد تحولی پیگیری کنیم، اظهار کرد: موضوع دیگری که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ریاست محترم جمهوری نیز تاکید ویژه‌ای بر آن دارد، رسیدگی به وضعیت معیشت اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بازنشستگان عزیز است. مدیران ستادی و استانی تامین‌اجتماعی باید ضمن استمرار تلاش‌ها برای توسعه کمی و کیفی خدمات، ارتباط با تشکل‌ها را همواره مورد توجه قرار دهند و ارتباط خوبی با تشکل‌های کارگران و بازنشستگان داشته باشند. موسوی افزود: نگاه تحولی مبتنی بر راضی نبودن به وضع موجود، ایجاد جهش و استفاده از ظرفیت‌های درونی بخش‌های مختلف کشور، برای تحقق شعار سال ضروری است. ما در سازمان تامین‌اجتماعی نیز صرفا با نگاه تحولی می‌توانیم با تمرکز بر موضوعات سازمانی، مسیر را بر‌ای ارتقای سطح زندگی و تحقق آسایش مردم هموارتر کنیم. پس از سخنان مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری نیز تکالیفی را برای بخش‌های مختلف کشور مقرر کردند که یکی از محور‌های اصلی سخنان ایشان این بود که تزریق ناامیدی در جامعه گناهی نابخشودنی است.

او گفت: در آغاز سال، فرصتی هست که نقاط قوت و ضعف سال قبل را نیز به دقت بررسی کنیم، از نقاط ضعف درس بگیریم و نقاط قوت را توسعه دهیم. سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، با تلاش مجموعه همکاران سازمان در سطح کشور همچنین در حوزه اقتصادی سازمان و بانک رفاه، موفقیت‌های خیلی خوبی رقم خورد که جز عنایت خدا دلیل دیگری برای این موفقیت‌ها وجود ندارد. در برخی مقاطع با وجود چالش‌های جدی، توفیقات بزرگی را نیز به دست آوردیم که همه همکاران در تحقق این اهداف باارزش نقش داشته‌اند. موسوی افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تا پایان دی‌ماه، تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار گرفتند که اکثر بیمه‌شدگان جدید، بیمه‌شدگان اجباری و مشاغل آزاد هستند. در کنار کاهش دعاوی مربوط به سازمان که یکی از دستاورد‌های مهم سازمان بوده، در حوزه مالی و اقتصادی نیز با لطف خدا شاهد بودیم که بزرگ‌ترین تسویه بدهی بانکی کشور در تامین‌اجتماعی رقم خورد. در مجموع حدود ۱۰۶هزار میلیارد تومان تسویه بدهی انجام دادیم که در صورت استمرار این بدهی، هزینه تامین مالی و سود بانکی این رقم سالانه بالغ بر ۲۰هزار میلیارد تومان می‌بود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی واگذاری سهام پالایشگاه شازند به تامین‌اجتماعی را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در مسیر تادیه بدهی بیمه‌ای دولت از طریق واگذاری سهام شرکت‌های مناسب دانست و گفت: با این اقدام ارزشمند و تقویت منابع سازمان، علاوه بر تسویه بدهی به بانک رفاه، یک افزایش سرمایه تاریخی نیز برای بانک رفاه انجام شد که کار بسیار بزرگی بود و بزرگ‌ترین افزایش سرمایه بانکی را با رقمی حدود ۴۵هزار میلیارد تومان در بانک رفاه شاهد بودیم.

او با اعلام اینکه در سال گذشته به لطف خدا موفق شدیم تمام تعهدات خود را به بهترین نحو و در زمان مناسب انجام دهیم و در زمینه ایفای تعهدات و پرداخت حقوق بازنشستگان به مشکلی برنخوردیم، ادامه داد: در شستا کار‌های زیربنایی توسعه‌ای بزرگی در حال انجام است. براساس صورت‌های مالی ۷۲درصد افزایش فروش و ۴۵درصد افزایش سود تجمیعی انجام شده است. در شستا کار‌های زیربنایی توسعه‌ای آغاز شده و بالغ بر ۹۰ پروژه زیرساختی توسعه‌ای شروع شده و ۲۱ پروژه نیز در شستا افتتاح یا آغاز شده است. یکی از راه‌های رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری است و باید همواره برای افزایش سرمایه‌گذاری در شستا تلاش کنیم.

موسوی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان این سازمان در سراسر کشور به‌ویژه کادر شریف درمان گفت: در حوزه درمان تامین‌اجتماعی کار‌های ارزشمندی انجام شده است. در سال گذشته حدود چهارهزار نفر نیروی جدید جذب سازمان شد که دو سوم آن مربوط به حوزه درمان بوده است. در بخش درمان اقداماتی، چون افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان، تبدیل وضعیت استخدامی همکاران و در کنار آن توسعه کمی و کیفی مراکز را در سال گذشته شاهد بودیم. ۷۸ پروژه را در اسفندماه در سراسر کشور، افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی داشتیم که نتیجه همکاری و هم‌افزایی مجموعه همکاران سراسر کشور است.

ما در سال گذشته ۹۵۰۰میلیارد تومان در حوزه عمرانی بودجه داشتیم و توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی به خوبی انجام شد. او افزود: نسخه الکترونیک نیز از کار‌های بزرگی است که در کشور انجام شده است. نسخه الکترونیک از اقدامات تحولی و بسیار مهم سازمان است. پایداری این سامانه در شرایط مطلوب قرار دارد و صدور نسخه الکترونیک از حدود ۶۰درصد در ابتدای دوره مدیریت جدید به بالای ۹۵درصد رسیده است که در این زمینه از همکاران و کادر شریف درمان سراسر کشور قدردانی می‌کنم. رسیدگی الکترونیکی به نسخ در حوزه درمان و اتصال سامانه‌های بیمه و مالیات دو پروژه مهم سال جاری هستند که با جدیت پیگیری خواهند شد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده