تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۷۵۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دو محصول آرامش و امنیت در سال جدید فراگیرتر خواهد شد

‌می‌متالز - نگاه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله صنعت بیمه و جایگاه خاص آن در معادلات کلان اقتصادی کشور در کنار دلگرمی و احساس غرور، وظایف و مسوولیت‌های اهالی صنعت بیمه را سنگین‌تر خواهد کرد. مجید بهزادپور که در جمع همکاران بیمه مرکزی سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: مردمی‌سازی محصولات و خدمات بیمه‌ای که در سند تحول اقتصادی بر آن تاکید شده است، می‌تواند دو محصول آرامش و امنیت را در کشور گسترش دهد.

به گزارش می‌متالز، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ایجاد فضای مناسب برای ورود آحاد مختلف جامعه برای سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه از جمله راهکار‌های توسعه‌ای صنعت بیمه به‌شمار می‌آید. بهزادپور حرکت در چارچوب سند تحول دولت مردمی و سایر قوانین و مصوبات بالادستی در سال جدید را از اولویت‌های نهاد ناظر صنعت بیمه عنوان و اظهار کرد: توسعه صنعت در گرو تحول دیجیتال است و طراحی اولویت‌ها و برنامه‌های سالانه با قوت تدوام خواهد یافت. او تقویت ارتباطات بین‌المللی را نیاز جدی صنعت بیمه توصیف کرد و گفت: صنعت بیمه خود را باید برای تمام موقعیت‌های بین‌المللی آماده کند و با تاکید بر دو بخش تامین ابزار لازم و همچنین آموزش‌های حرفه‌ای و کارآمد در راستای رفع نیاز‌های ملی و بین‌المللی تلاش خواهد کرد. رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر چابک‌سازی نهاد ناظر از ضرورت نظارت متناسب با توسعه خدمات و محصولات بیمه‌ای سخن گفت.

او با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به رشد شاخص‌های بیمه‌ای در سال گذشته خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند زمینه تشویق فعالان بیمه‌گر و ارکان صنعت بیمه را فراهم سازد و فصل جدیدی را در تلاش برای همگانی‌سازی و توسعه فرهنگ بیمه‌ای آغاز کند. مجید بهزادپور از عمومی‌سازی مفاهیم پیچیده بیمه‌ای به‌عنوان زیرساخت اعتمادآفرینی نام برد و گفت: جلب اعتماد عمومی از مهم‌ترین چالش‌های ماست که با تقویت مباحث فرهنگ‌سازی قابل دسترسی خواهد بود. رئیس کل بیمه مرکزی افزود: رونمایی و تشریح محصولات جدید بیمه‌ای در سال آینده با شیوه‌های جدیدتری ادامه خواهد داشت. بهزادپور در پایان با استقبال از طرح ایده‌های نوین برای ارائه راهکار از سوی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای پیشبرد اهداف صنعت بیمه ابراز امیدواری کرد. در این نشست نوروزی علاوه بر رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل، مدیران کل، روسای مرکز و کارکنان نهاد ناظر صنعت بیمه نیز حضور داشتند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده