تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۷۶۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

لزوم حمایت از سرمایه گذاران جهت تحقق شعار سال

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از در دست اقدام بودن انتخابات اصناف استان خبر داد و گفت: سه اتحادیه خبازان، رستوران‌ها و الکتریکی، مراحل ثبت نام خود را طی کرده‌اند، تأیید صلاحیت شده‌اند و در دست اقدام است، همچنین انتتخابات برخی از اتحادیه‌ها مثل قنادان نیز انجام گرفته است.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان با اشاره به شعار سال مهار تورم و رشد تولید گفت: درخصوص انتخابات اتاق اصناف هیچ دستگاهی به اندازه سازمان صمت اشتیاق برای انجام گرفتن انتخابات ندارد، اقدامات اولیه انتخابات انجام گرفته و در هفته پیش رو انتخابات انجام خواهد گرفت.

روزبهان در پاسخ به اینکه برخی از اتحادیه‌ها کارشکنی‌هایی کرده‌اند و سهم خواهی می‌کنند، گفت: ما با تمام قدرت انتخابات اصنافی که قصد کارشکنی داشتند را برگزار کردیم، فردی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال رئیس اتحادیه است، ۳ بار برای برگزاری انتخابات فراخوان زدیم و اجازه نمی‌دادند که کسی ثبت نام کند، ما از وزارتخانه مجوز گرفتیم، ثبت نام را انجام دادیم.

روزبهان اظهار کرد: برگزاری انتخابات اصناف به دلیل برخی دخالت‌ها و سهم خواهی‌ها کار سختی است، ولی ما با تمام قدرت برگزاری انتخابات اصناف را در دست اقدام داریم.

روزبهان بیان کرد: انتظار ما این است که رسانه‌ها پیش از انتشار اخبار از دستگاه‌های متولی اطلاعات کسب کنند و شفافیت در اخبار وجود داشته باشد.

روزبهان در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای ایجاد بازار رقابتی پر رونق در کهگیلویه و بویراحمد چیست، اظهار کرد: معیار برای ما شعار سال مقام معظم رهبری است، از روز عید بصورت عملیاتی کار را با دستگاه‌های جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی شروع کردیم و بر اصناف مختلف بازدید داشتیم، برای مقابله با افزایش قیمت‌های بی‌منطق و غیرقانونی تشکیل پرونده صورت گرفت و برخورد کردیم، همچنین در روز دوم سال جدید در شهرستان‌های دنا، کهگیلویه، چرام، لنده، گچساران و باشت بازدید داشتیم.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخورد با محتکران تشدید خواهد شد، افزود: روز گذشته یکی از متخلفان بزرگ را به دلیل افزایش قیمت خودسرانه قیمت‌ها ۳۰۰ میلیون تومان جریمه کردیم، یک واحد اقتصادی متخلف نیز پلمپ شد.

وی اظهار کرد: برای مهار تورم برنامه‌های مهمی را در نظر داریم، چنانچه رشد تولید را داشته باشیم و عرضه کالا بیشتر شود، خود به خود تورم پایین می‌آید. قصد داریم از طریق فعال کردن واحد‌های راکد اقتصادی، تولید را در استان افزایش دهیم. حمایت از واحد‌هایی که با ظرفیت پایین در حال تولید هستند را در دستور کار داریم تا با تمام ظرفیت واحد‌ها موجب افزایش تولید شوند. همچنین سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کوچک و بزرگ را در دست اقدام داریم.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در ایام ۵ فروردین ماه تاکنون جلساتی برای احیا و رسیدگی به واحد‌های راکد شهرک‌های صنعتی انجام دادیم.

روزبهان گفت: در بحث معادن، معدن فسفات چرام که تاکنون فقط در حد اسم بوده، برای اولین بار مجوز اکتشاف حین استخراج را صادر کردیم، راه دسترسی به معدن را باز کردیم و زیرساخت‌ها برای اکتشاف معدن فراهم شد.

وی اظهار کرد: زمین کارخانه اسیدفسفریک در حال واگذاری است و مواد اولیه ین طرح از معدن فسفات چرام فراهم می‌شود.

روزبهان گفت: زیرساخت معادن دیگری نیز در حال آماده‌سازی است و در سال ۱۴۰۲ پیگیری بیشتری خواهند شد. سایه توسعه صنعت در برخی شهرستان‌ها وابسته به معادن است که روی آن حساب باز کرده‌ایم.

وی گفت: ما برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم، ولی سرمایه‌گذاران استان نیز با کمی حمایت و با کمی گذشت می‌توانند سر پا شوند. ما به سمت کسانی که توان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت دارند دست دراز می‌کنیم.

روزبهان اظهار کرد: تیم اقتصادی استان به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونت آقای عسکری برای حمایت از بخش صنعت آماده است که تمام توان و تلاششان را برای این موضوع گذاشته‌اند.

وی افزود: من در هر ساعتی از شبانه روز آماده پاسخگویی به ارباب رجوع هستم، و تمام ظرفیت‌های استان را در برای خدمت به سرمایه‌گذاران بسیج می‌کنیم.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده