تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۹۷۷۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کشف بیش از ۱۵ تن خاک معدنی غیرمجاز در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی شهرستان طبس از کشف ۱۵ تن و ۷۳۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ فاضل مریمی، امروز پنجشنبه ۱۷ فروردین اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش دستگردان شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی، ۱۵ تن و ۷۳۰ کیلوگرم خاک معدنی مس و روی غیرمجاز کشف کردند که ارزش ریالی خاک‌های معدنی کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: در این زمینه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: پلیس به منظور تامین نظم و امنیت عمومی با افراد سودجو که برای منافع شخصی خود اقدام به فعالیت‌های غیر قانونی می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات نیز از توقیف یک دستگاه تریلی حامل سه هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود زال‌بیکی گفت: ماموران کلانتری ۱۶ "نیمبلوک" شهرستان قاینات هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو، سه هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده و فاقد هر گونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر متهم و معرفی به مراجع قضایی بیان کرد: ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی قاینات گفت: مبارزه با قاچاق دام و طیور در دستور کار پلیس قرار دارد و با هرگونه قاچاق برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷۰ رأس گوسفند قاچاق در فردوس

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس هم از کشف ۷۰ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا فولادی گفت: ماموران انتظامی شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون، ۷۰ رأس گوسفند قاچاق و فاقد هر گونه مجوز دامپزشکی کشف شد که ارزش احشام قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از چهار میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس اظهار کرد: ماموران در این رابطه خودرو را توقیف کردند و متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده