به گزارش میمتالز، تویوتا عرضه ۱۰ مدل جدید باتریدار و فروش ۵/ ۱میلیون خودروی برقی در سال را تا سال ۲۰۲۶ هدف قرار داده تا در بازاری که مدتهاست با رقبای خود در حال مقابله است، رشد کند. مدیران ارشد تویوتا اظهار کردند که این شرکت به عنوان بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش، یک واحد جدید و تخصصی را برای تمرکز بر نسل بعدی خودروهای برقی باتری راهاندازی خواهد کرد.
تویوتا در حال حاضر تنها سه مدل الکتریکی در بازار دارد که سال گذشته کمتر از ۲۵هزار دستگاه از آنها در سراسر جهان فروخته شد. سرمایهگذاران و گروههای زیستمحیطی اظهار کردهاند که تویوتا در توسعه خط تولید خودروهای باتری به اندازه کافی سریع عمل نکرده و جایگاه خود را در مقابل شرکت تسلا و شرکتهایی که سریع رشد کردهاند، از دست داده است. این خودروساز ژاپنی موافق این نیست که خودروهای برقی تنها یک گزینه برای مشتریان هستند و خودروهای هیبریدی مانند پریوس نیز انتخاب مهمی برای برخی بازارها و رانندگان به شمار میروند. طبق پیشبینیها، انتظار میرود خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از کل تولید خودرو در سراسر جهان را تشکیل دهند. بر اساس گزارش رویترز، تویوتا اعلام کرد فروش در ایالات متحده در سهماهه اول حدود ۹درصد کاهش یافته و شرکت جنرال موتورز افزایش ۱۸درصدی داشته است. همچنین دادهها در ماه نوامبر نشان داده است بیشتر مصرفکنندگان آمریکایی متقاضی خودروهای الکتریکی، از شرکت تویوتا و هوندا موتور نیاز خود را تامین میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد