تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۸۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان فارس اعلام کرد؛

تولید محصول رله خودرویی از خروج ارز جلوگیری می‌کند/ روند روبه رشد در ایجاد واحد‌های تولیدی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان فارس اعلام کرد که تولید محصول رله خودرویی موجب قطع وابستگی به واردات، اتکا به ساخت داخل و جلوگیری از خروج قابل توجهی ارز از کشور است.

به گزارش می‌متالز، «محسن ربانی‌زاده» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، «حمیدرضا ایزدی» مدیرکل صمت استان، «وحید خداپرست» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمدعلی بخرد» فرماندار ویژه کازرون و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از خط تولید رله خودرویی در یک واحد صنعتی دانش‌بنیان شهرستان کازرون، بازدید کردند.

در جریان این بازدید، ایزدی، مدیرکل صمت استان فارس در جریان این بازدید گفت: واحد صنعتی و تولیدی (شرکت بیتا استیل هیراد) تولید کننده رله خودرویی با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۳۲۰ هزار دستگاه در شهرستان کازرون در حال فعالیت است.

وی با اشاره به کاربرد محصولات تولیدی این واحد صنعتی در سیستم‌های مخابراتی افزود: این واحد یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، توانمند و فعال در زمینه تولید رله خودرویی که با توجه به اشتغال و توانمندی با تولید این محصول و قطع وابستگی و اتکا به ساخت داخل از خروج قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

مدیرکل صمت استان فارس اضافه کرد: مهمترین اولویت‌های‌مان در راستای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید، توسعه صادرات و گره‌گشایی از مشکلات واحد‌های صنعتی نیمه فعال و راکد است.

وی همچنین در جریان بازدید از کارخانجات کاشی و سرامیک کاشانه کازرون، اظهار کرد: تلاش برای احیا، راه‌اندازی، ایجاد سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار و همکاری‌های لازم در مسیر اجرای طرح‌های اقتصادی اصل مهم و کلیدی برای مهار تورم، رشد تولید و ایجاد اشتغال در استان است.

ایزدی همچنین در این سفر جهت رسیدگی به روند فعالیت‌های اداری، توسعه فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و تجاری، با همکاران در ادارات شهرستان‌های رستم، ممسنی، کوه چنار و فرماندار کوه چنار و فرماندار کازرون دیدار و خاطرنشان کرد: به جهت گستردگی حوزه فعالیت اداره کل صمت، لزوم برنامه‌ریزی در راستای پیشرفت و توسعه صنعتی ضرورت دارد.

روند روبه رشد در ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی

از سوی دیگر، مدیرکل صمت استان فارس در حاشیه برگزاری چهارصد و نود هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال اظهار کرد: در این جلسه موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی و فعالیت در زمینه تولیدی آب معدنی، فراورده‌های گوشتی، طرح تولید کاشی و سرامیک، گچ، طرح تولید گندله آهن، ادوات کشاورزی، عصاره شیرین‌بیان، تجهیزات کشاورزی و... در مورد موضوعاتی، چون تقسیط بدهی، مجوز تخصیص زمین، درخواست تسهیلات و... مشکلات و چالش‌های آن‌ها بررسی و تصمیمات عملیاتی و اجرایی اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه در سال پیش مصوبه‌های کارگشا و اجرایی در راستای رشد تولید و اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تصویب شد، افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان فارس در جذب سرمایه‌گذاری، از ابتدای دولت تاکنون با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی، روند روبه رشدی را شاهد هستیم.

ایزدی با تاکید بر ضرورت، تمرکز و تلاش مضاعف در مهار تورم و رشد تولید در سال‌جاری اضافه کرد: اعضای کارگروه تسهیل استان در راستای تحقق شعار سال ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تسریع در رفع موانع کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و توسعه فعالیت‌های صادراتی و اقتصادی تلاش خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به نظارت جدی در زمینه توزیع اقلام و جلوگیری از گران‌فروشی در بازار بیان کرد: کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم با پیگیری کارگروه اقتصادی استان در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تأمین شده و در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

مدیرکل صمت استان فارس همچنین گفت: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ آماده دریافت گزارشات مردمی خواهند بود و در صورت محرز شدن تخلفات برابر قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده