تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۹۷۸۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت جنوب کرمان تاکید کرد؛

شعار سال، راه مدیران را روشن کرد/ هدف‌مان کمک به افزایش تولید و اشتغال‌زایی است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت جنوب کرمان با بیان اینکه این اداره کل در سال ۱۴۰۱ در زمینه ایجاد شغل و اشتغال‌زایی اقدامات بی‌نظیری را انجام داد، گفت: نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید»، نقشه راه مدیران است.

به گزارش می‌متالز، «مسلم مروجی‌فرد» مدیرکل صمت جنوب کرمان با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» را نقشه راه مدیران برشمرد و گفت: اداره کل صمت استان جنوب کرمان با برنامه‌ریزی جهت رسیدن به اهداف این امر مهم، گام برخواهد داشت.

وی ادامه داد: این اداره کل در سال ۱۴۰۱ در زمینه ایجاد شغل و اشتغال‌زایی اقدامات بی‌نظیری را در منطقه انجام داد که سبب کاهش بسیاری از بزهکاری‌ها و‌جرائم شده است.

مدیرکل صمت جنوب کرمان اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ توسط این اداره کل بر اساس سامانه رصد را ۴ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: این اداره کل با طرح‌هایی که در جنوب کرمان اجرا کرده، جایگاه و نقش تاثیر گذار و تعیین کننده‌ای در تولید و اشتغال جنوب استان ایفا کرده که با طرح‌های جدید و اتمام طرح‌های در دست اقدام این اداره کل، به قطب اشتغال‌زایی جنوب استان تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در حوزه صنعت ۹۹ جواز تاسیس با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۹۴۹ نفر توسط این اداره کل صادر شده است.

اشتغال‌زایی بیش از ۱۵۵۵ نفر با اجرای طرح‌های در دست اقدام

مروجی‌فرد با بیان اینکه در جنوب کرمان طرح‌های مهم صنعتی مانند کارخانه اشکو پارس با محصول تولیدی انواع تایر با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۵۵ نفر در دست اجرا است، یادآور شد: طرح‌هایی نظیر کارخانه تولید انواع لوله‌های پلی اتیلن، کارخانه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی، بسته‌بندی انواع میوه وسبزی، کارخانه تولید انواع لوله ونوار آبیاری، کارخانه تولید خوراک دام و طیور، کارخانه کک نفتی خام، کارخانه کاربید سیلیسیم با اشتغال‌زایی مستقیم برای قریب به هزار نفر نیز از مهمترین این طرح‌ها به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل صمت استان در حوزه معدن و صنایع معدنی بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری محقق شده در حوزه فرآوری معادن بیش از هزار میلیارد تومان با اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر است که این مهم نشان دهنده موفقیت این اداره کل در جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل صمت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان با بیان اینکه در بخش معدن اداره کل صمت جنوب کرمان در سال گذشته ۸ گواهی کشف و در حوزه صنایع معدنی ۱۵ پروانه بهره‌برداری و ۴ جواز تاسیس صادر کرده، افزود: در حوزه صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در صدور جواز تاسیس شاهد رشد ۲ برابری بوده که بیانگر پیگیری و تلاش این اداره کل در احداث صنایع معدنی در جنوب کرمان و اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه است. همچنین در سال گذشته ۳۰ ذخیره معدنی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۹۰ نفر کشف شده است.

کمک به افزایش تولید و اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم این اداره کل

وی حذف بروکراسی اداری و صدور مجوز یک روزه در اداره کل صمت جنوب کرمان و خلع ید بهره‌بردار و برگزاری مزایده برای معدن آسمینون که باعث تنش در منطقه شده بود را از دیگر کار‌های مهمی که در سال ۱۴۰۱ توسط این اداره کل انجام شده است، برشمرد و تاکید کرد: جلب رضایت مردم و کمک به افزایش تولید و اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

مروجی‌فرد با بیان اینکه در سال گذشته ضمن رسیدگی به هزار و ۱۷۸ شکایت مردمی، ۱۲ هزار و ۳۳۵ بازرسی به ارزش ریالی ۱۴۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال در جنوب کرمان از بازار انجام شده، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در جنوب کرمان ۳ هزار و ۸۶۹ پروانه کسب صنفی، ۲۰ کارت بازرگانی صادر و ۴۲ جلسه تنظیم بازار ۴ جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف جنوب کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۲ پرونده در ۲۲ جلسه اصلی کارگروه و ۵۳ کمیته تخصصی رسیدگی شد که از ۸۰ مصوبه این جلسات ۶۴ مصوبه اجرا و ۶ مصوبه در دست اجرا بوده که اشتغال ۶۵۳ نفر را به همراه داشته است.

احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس در جنوب کرمان

مدیرکل صمت جنوب کرمان همچنین در جلسه با مدیر طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس کشور بر ایجاد زیر ساخت، احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس جنوب کرمان تاکید کرد.

وی در ادامه یادآور شد: کمک به معادن کوچک مقیاس جنوب کرمان با ایجاد زیر ساخت و جذب سرمایه‌گذار با توان مالی مناسب در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مروجی‌فرد همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی برای معادن غیر فعال در جنوب کرمان خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده