تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۹۷۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان شمالی مطرح کرد؛

موانع ۱۷۰ واحد تولیدی خراسان‌شمالی برطرف شد/ بازگشت ۱۳ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان شمالی اعلام کرد که در سال گذشته، مشکلات بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی استان در ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و برطرف شد.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان شمالی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سال گذشته، مشکلات بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی استان در ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و برطرف شد که برای حل مشکلات این واحد‌های تولیدی، حدود ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات موجب شد تا ۱۳ واحد صنعتی راکد استان با حمایت‌های دولت فعال و به چرخه تولید بازگردد، افزود: تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد به دولت اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

مدیرکل صمت استان خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: کمک به رونق تولید و فعالیت واحد‌های صنعتی از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم است و در این باره حمایت‌های مناسبی از تولیدکنندگان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر این واحد‌های تولیدی به دلیل نبود نقدینگی راکد مانده بودند که پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و برخی از واحد‌های صنعتی هم با واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به صورت اجاره و یا انتقال به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشارخ به اینکه از مجموع ۳۶۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان، ۳۲۶ واحد فعال، ۱۶ واحد نیمه فعال و ۲۳ واحد غیرفعال است، گفت: خراسان شمالی با دارا بودن بیش از یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن‌ها در روستا‌ها زندگی می‌کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است. در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۱۵۴ واحد صنعتی دارای بهره‌برداری دارند که میزان اشتغال‌زایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحد‌ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

برگزاری نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کارگروه ساماندهی، رصد و پایش گندم، آرد و نان استان خراسان شمالی

نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کارگروه ساماندهی، رصد و پایش گندم، آرد و نان استان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ با ریاست استاندار خراسان شمالی، دبیری مدیرکل صمت استان و با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، فرماندار و همچنین دیگر اعضا کارگروه برگزار شد.

در این نشست، «محمدرضا حسین‌نژاد» استاندار خراسان شمالی بر نظارت مستمر بازار و تحقق شعار سال، تکمیل اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان و همکاری فروشگاه‌های بزرگ برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال جدید اقدامات حوزه بازار قوی‌تر انجام شود تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

وی با اشاره به اینکه تمام فروشگاه‌های بزرگ استان در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی همکاری‌های لازم را داشته باشند، بر تکمیل اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان استان تاکید کرد و ادامه داد: با بازدید‌های میدانی از برخی روستا‌ها گلایه‌هایی وجود داشت، اما باید با پیگیری‌های کشوری برخی نواقص این حوزه مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد تا شاهد خارج شدن غیر قانونی آرد از چرخه نانوایی‌ها نباشیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در حوزه توزیع گوشت قرمز و مرغ به‌دلیل استفاده از تولیدات خود استان، جزو استان‌های پیشرو کشور بوده است، گفت: در سال جدید مدیران در محور‌های مختلف با ایجاد خلاقیت لازم در مهار تورم و رشد تولید پیشرو باشند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده