تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۲۹۸۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰ اقدام عملیاتی برای مهار تورم و رشد تولید در خراسان رضوی

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال برای تحقق شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" ۱۰ سیاست یا اقدام عملیاتی در بخش تولید صنعتی استان در نظر گرفته شده است که تحقق آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش تولید و عرضه شود.

به گزارش می‌متالز، ناصر بهزاد گفت: در صورت برقراری ثبات نسبی در مولفه‌های موثر بر تولید از جمله تامین به موقع و متناسب مواد اولیه و تامین منابع مالی، رشد در میزان تولیدات منتخب استان که دارای ارزش افزوده است، متصور خواهد بود.

وی بیان کرد: فعال سازی واحد‌های تعطیل شده، صدور گواهی تولید بدون کارخانه، تمرکز بر صنایع پیشران در حوزه صنایع غذایی، فلزات اساسی، معدنی، نساجی، برق و الکترونیک، دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی، محصولات شیمیایی، لوازم خانگی و قطعات خودرو، ارتقاء ظرفیت واحد‌های صنعتی، برخورداری از توان واحد‌های فنآور و دانش بنیان برای تسهیل و رشد کیفی و کمی تولید، افزایش صدور پروانه بهره برداری، افزایش صدور تولید نرم افزار، بومی سازی ماشین آلات جدید صنعتی و کمک به تامین قطعات_تخصیص تسهیلات بانکی بصورت هدفمند، ۱۰ اقدام عملیاتی برای رشد تولید در سال جاری است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اثر رشد تولید در افزایش سرمایه گذاری و اشتغال صنعتی تاکید کرد: توجه به افزایش تولید از آنجایی که منتج به ایجاد و استمرار اشتغال مولد خواهد شد در حقیقت به تعادل بخشی تمام ارزی کمک کرده و زمینه کاهش تورم را نیز فراهم می‌کند.

بهزاد خاطر نشان کرد: امسال سلسله نشست‌های پایش صنعت در گروه‌های منتخب با هدف همگرایی در رفع موانع و برنامه ریزی به منظور رشد تولید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خبرگان صنعت در دستور کار است.

وی بکارگیری ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون پیشگیری از بحران واحد‌های تولیدی خراسان رضوی را نیز به عنوان ساز و کاری مهم در مانع زدایی از مشکلات تولید دانست و گفت: ایجاد تحول با استفاده از ظرفیت‌های تشکلی و مردمی به صورت ویژه دنبال می‌شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به هدف ۲۰ درصدی پارسال برای افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی اظهار داشت: از این میزان ۸۰ درصد محقق شد.

به گفته وی، ظرفیزت تولید در برخی از صنایع که رشد تولید در برخی صنایع منتخب استان شامل ۱۶ درصد در تولید خودرو، ۲۴ درصد در تولید سرم، ۲۸ درصد در تولید چینی بهداشتی، ۱۲ درصد در تولید فرش، ۱۰۰ درصد در تولید کنتور هوشمند، ۱۷ درصد در تولید نخ پنبه‌ای و ۱۶ درصد در تولید موتور سیکلت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده