تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۹۸۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول مطرح کرد؛

نظارت بر قیمت‌گذاری کالا‌ها زیربنای مهار تورم است/ ۷ صنعت بزرگ کشور در استان بوشهر قرار دارد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه اجرایی شدن ۸۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان، گفت: نظارت بر قیمت‌گذاری کالا‌ها زیربنای مهارت تورم است.

به گزارش می‌متالز، «علی باستین» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، در نشست با مسئولان اداره کل صمت این استان، اظهار کرد: ۶۰۰ مصوبه برای حمایت و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و بیش از ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شد.

وی اضافه کرد: بخش صمت، یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است که با ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی، ۴۵ درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بخش صنعت و معدن دارای موضوعات پیچیده و متنوع است، تاکید کرد: این بخش با معیشت، کسب و کار و اشتغال مردم گره خورده و وقتی این حوزه فعال است، بیشترین رضایت‌مندی در جامعه دارد.

باستین تأثیر بسیار مهم صمت را بر معیشت مردم به‌ویژه در بخش نظارت بر بازار دانست و خاطرنشان کرد: این حوزه، با سیاست‌گذاری پیچیده در کارگروه تنظیم بازار نقش مستقیم در اقتصاد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌گذاری کالا‌ها زیربنای مهار تورم است، تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه تولید به عنوان رشد تولید نقش مهمی در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۷ صنعت بزرگ کشور در استان بوشهر بوده که توسط اداره کل صمت استان، سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری و عملیاتی می‌شود، گفت: تعیین تکلیف درخواست‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی استان شامل صنعت، معدن، گردشگری، شیلات و کشاورزی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده