تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۴۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۸۲۵۶
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نیرو:

تولید برق ۶ هزار مگاوات بیشتر شد/ آمادگی ۹۸ درصدی نیروگاه‌ها در تابستان

‌می‌متالز - معاون برق و انرژی وزیر نیرو، گفت: سال گذشته ۶۱۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شد و نیروگاه‌ها با آمادگی ۹۸ درصدی به استقبال دوره گرم سال رفتند.

به گزارش می‌متالز، همایون حایری با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق در سال گذشته ۶۱۰۰ مگاوات افزایش یافت، گفت: این رقم شامل احداث ۴۱۵۰ مگاوات نیروگاه جدید، ۱۳۵۰ مگاوات ارتقای توان واحد‌های موجود و ۶۰۰ واحد بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده بود. ارتقای بازده، افزایش ظرفیت تولید راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تولید برق صنایع در سال گذشته از جمله رکورد جدید حوزه برق بود.

وی افزود: افزایش بازدهی تولید برق نیروگاه‌ها به ۳۹.۱ درصد ارتقا یافت. وارد مدار شدن ۸ واحد بخار بخش سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۳۱۶ مگاوات با صرفه‌جویی سالانه ۲.۰۵ میلیارد مترمکعب رکورد دیگر صنعت برق در سال ۱۴۰۱ بود. به مدار آمدن این واحد‌ها از این جهت حائز اهمیت است که تقاضای جدیدی را برای مصرف سوخت نیروگاهی ایجاد نکرد و صرفه‌جویی معادل دو میلیارد لیتر سوخت را در پی داشت.

حایری ادامه داد: تعمیرات نیروگاهی هم به موقع به اتمام رسید و نیروگاه‌ها با ۹۸ درصد آمادگی به استقبال دوره گرم سال رفتند. اقدامی که با تلاش صنعت برق در سال جاری هم تکرار شده و صنعت نیروگاهی تا پایان اردیبهشت با آمادگی کامل وارد دوره گرم سال می‌شود. ابلاغ دستورالعمل سقف قیمت بازار برق دیگر اقدام مهم بوده که برای نخستین بار پیش از ورود به سال جدید انجام شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده