به گزارش میمتالز، لادا نشان تجاری شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه است. خروج خودروسازان غربی گزینهها را برای مصرفکنندگان روسی محدود میکند و باید قیمتهای بالاتر و برندهای چینی مانند هاوال، چری و جیلی را بپذیرند. براساس نتایج انجمن کسبوکارهای اروپایی (AEB)، در ژانویه تا مارس، فروش جدید خودروهای سواری و تجاری سبک در روسیه با ۷/ ۴۴درصد کاهش به ۱۵۳هزار و ۴۷۷ دستگاه رسید. فروش مارس ۶/ ۱۰درصد کمتر از سال گذشته و ۴۸هزار و ۴۱۴ دستگاه خودرو بود.
بر اساس گزارش رویترز، ۶۴هزار و ۴۸۳ خودرو از خودروهای خریداریشده در سهماهه اول چینی و ۶۴هزار و ۲۴۰ خودرو لادا بوده است. سهم بازار هر دو برند چینی و لادا به ترتیب از ۴۰درصد فراتر رفت. صنعت خودروی روسیه به سرمایهگذاری، تجهیزات و قطعات خارج از کشور متکی بود و به دلیل تبعات تحریمهای غرب و خروج خودروسازان بهشدت آسیب دید. فروش خودروهای جدید در سال گذشته ۵۹درصد کاهش یافت. تولید خودروهای جدید در روسیه به پایینترین سطح کاهش یافته و قیمت خودروهای جدید بهطور چشمگیری افزایش یافته است. روسیه به دنبال سرمایهگذاری و مشارکت کشورهای دوست است و در تلاش است تولید کارخانههای غربی در روسیه را از سر بگیرد.
منبع: دنیای اقتصاد