تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۴
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۹۷۸۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نایب رئیس خبر داد:

تصمیم شورای رقابت درباره گرانی ۳۵ درصدی خودرو و اعلام مبنای محاسبات

‌می‌متالز - نایب رئیس شورای رقابت از بررسی درخواست دولت خبر داد و میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را ۳۵ درصد و مبنای محاسبات را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، محمود دودانگه در مورد نامه محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری در مورد مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو‌ها، گفت: دغدغه دولت و معاون اول، قطعا دغدغه همه اعضای شورای رقابت بوده و تصمیم شورا با توجه به بررسی جوانب مختلف از جمله تداوم و رشد مستمر تولید، تعادل بازار و کاهش تورم، پیشگیری از نگاه سرمایه‌ای و سفته بازانه به خودرو و رعایت حقوق سهامداران این صنعت بود، اما درخواست دولت در کارگروه خودرو و شورای رقابت طرح و تصمیمات لازم اعلام خواهد شد.

وی افزود: میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد بود که در چارچوب دستورالعمل شورا، جمع‌بندی و مصوب شد. ضمن اینکه مبنای محاسبات، صورت‌های مالی شش ماه اول سال گذشته این خودروساز بود.

دودانگه ادامه داد: خودروسازان علی رغم افزایش قابل توجه هزینه عوامل تولید بیش از یک سال افزایش قیمت نداشته‌اند و حمایت هدفمند و مشروط از صنعت خودرو هم تضمین کننده رشد تولید، تعادل بازار و کاهش تورم خواهد بود. انتظار می‌رود حمایت لازم از رویکرد‌های مورد نظر شورا صورت گیرد. البته نظارت مستمر بر عملکرد خودروسازان در دستور کار شورا بوده و تداوم این حمایت مشروط به عرضه مناسب و مدیریت بازار خواهد بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده