تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۹۸۲۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان کرد:

تورم فزاینده؛ مهم‌ترین نگرانی فعالان فولادی

‌می‌متالز - عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: مشکل بسیار مهمی که در بازار وجود دارد و از مهم‌ترین عوامل اساسی تغییر قیمت‌ها محسوب می‌شود، تورم است.

به گزارش می‌متالز، بهادر احرامیان در رابطه با وضعیت عرضه‌های محصولات فولادی و تأثیر آخرین تغییر فرمول قیمت‌گذاری آن‌ها در بورس کالا مطرح کرد: در حال حاضر مشکل بسیار مهمی که در بازار وجود دارد و از مهم‌ترین عوامل اساسی تغییر قیمت‌ها محسوب می‌شود، تورم است.

وی گفت: در چنین شرایطی، سیاست‌های عرضه و تقاضای محصولات در بورس کالا، فقط باعث می‌شود زمانی که عدم تعادل در عرضه و تقاضا در این بازار وجود دارد، تورم شدت بگیرد، این درحالی ست که با مدیریت درست و کنترل قیمت کالا‌ها می‌توان از این عملکرد جلوگیری کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است: در هیچ برهه زمانی پیش نیامده که با مدیریت عرضه و تقاضا و قیمت‌گذاری محصولات توسط دولت، بتوان تورم را کنترل کرد.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اقتصاد و تورم کشور در رشد نقدینگی است به گونه‌ای که اگر حتی سیاست‌های عرضه و تقاضا با یکدیگر به تعادل برسند، باز هم مشکلات ادامه خواهند داشت. البته ناگفته نماند حتی عوارض صادراتی در تغییر جهت قیمت‌ها در میان مدت و بلند مدت تأثیری نخواهد داشت.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده