تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۹۸۳۳۶
سرویس خبر : انرژی

روسیه بازهم بزرگترین تأمین‌کننده نفت هند شد

‌می‌متالز - بلومبرگ به نقل از شرکت ورتکسا Vortexa که محموله‌های انرژی را ردیابی می‌کند، گزارش داد که واردات نفت هند از روسیه در ماه مارس به بالاترین رقم خود یعنی ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از شرکت ورتکسا Vortexa که محموله‌های انرژی را ردیابی می‌کند، گزارش داد که واردات نفت هند از روسیه در ماه مارس به بالاترین رقم خود یعنی ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در این گزارش آمده است که صادرات نفت خام روسیه به هند اندکی از ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز ثبت شده در فوریه فراتر رفت و این کشور برای ششمین ماه متوالی تامین کننده اصلی نفت هند شد.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که واردات نفت هند از روسیه در ماه مارس رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است. در مارس ۲۰۲۲، این کشور آسیای جنوبی فقط ۶۸۶۰۰ بشکه در روز خریداری کرد که حدود ۲۴ برابر کمتر از ماه مشابه سال جاری است.

سهم روسیه از تأمین واردات نفت هند در ماه مارس به ۳۴ درصد رسید که دوبرابر تامین کننده سنتی این کشور یعنی عراق است.

بنا بر این گزارش، عراق ۸۲۱۹۵۲ بشکه در روز به هند صادر کرده است که این کشور را سومین تامین کننده بزرگ هند پس از روسیه و عربستان سعودی می‌کند. عربستان ۹۸۶۲۸۸ بشکه در روز به این کشور صادر کرده است.

امارات متحده عربی با پیشی گرفتن از ایالات متحده به چهارمین منبع تأمین نفت هند تبدیل شد چرا که این کشور حاشیه خلیج فارس ۳۱۳۰۰۲ بشکه در روز در ماه مارس به هند صادر کرد.

ایالات متحده در ماه گذشته ۱۳۶۴۶۴ بشکه در روز به هند صادر کرد که نسبت به ۲۴۸۴۳۰ بشکه در روز طی ماه فوریه کاهش نشان می‌دهد.

هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است. پس از اینکه کشور‌های غربی در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین از خرید مستقیم نفت روسیه خودداری کردند، دهلی نو خرید نفت تحریم شده و با تخفیف مسکو را افزایش داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده