تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۸۵۳۱
سرویس خبر : انرژی

کاهش صادرات نفت خام روسیه

‌می‌متالز - صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به خاطر تعمیرات و نگهداری بنادر ۱۰۰ هزار بشکه در روز در هفته گذشته کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به خاطر تعمیرات و نگهداری بنادر ۱۰۰ هزار بشکه در روز در هفته گذشته کاهش یافته و به ۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات دریایی نفت این کشور ۱۰۰ هزار بشکه هم در یک ماه منتهی به ۲۴ سپتامبر پایین آمده و ۳.۲ میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

پایانه صادرات نفت پریمورسک در دریای سیاه ارسال محموله‌های نفتی را ۴ روز به خاطر تعمیرات و نگهداری متوقف کرده، بدین ترتیب افزایش حجم صادرات از بندر کازمینو در خاور دور روسیه در بالابردن صادرات نفت این کشور بی‌تاثیر بوده است.

صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا از ابتدای ماه جاری میلادی تا حالا ۶۴۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از رکورد ماه‌های آوریل و ژوئن بوده است.

روسیه کاهش صادرات نفت خود را در ماه سپتامبر از ۵۰۰ هزار بشکه‌ای که در اوت متعهد شده بود، تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز پایین آورد. مسکو در اوایل ماه جاری کاهش تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای خود را تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کرد.

تعطیلی پالایشگاه‌های نفت روسیه هم در ماه سپتامبر به خاطر تعمیرات و نگهداری ۴۴ درصد بیشتر از ماه اوت خواهد بود. منابع صنعتی گزارش داده‌اند احتمالاً ۴.۶۳۵ میلیون تن از ظرفیت پالایشگاهی روسیه در این ماه تعطیل می‌شود.

با وجود افزایش صادرات نفت خام روسیه در هفته‌های آینده، صادرات سوخت این کشور احتمالاً به طور موقت کاهش خواهد یافت و دلیل آن ممنوعیت صادرات بنزین و گازوئیل جهت تقویت بازار داخل است. قیمت سوخت در داخل روسیه به خاطر بالا رفتن قیمت نفت خام و ضعف ارز ملی این کشور افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده