تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۹۸۴۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان بورس امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / تب صعودی بورس فرونشست

‌می‌متالز - بررسی روند شاخص کل و معاملات امروز ۲۲ فروردین نشان می‌دهد که پس از چند هفته صعودی شاخص‌ها، بالاخره در دو روز گذشته فروشندگان قدرتمندتر ظاهر شدند و جلوی افزایش ارتفاع شاخص کل را گرفتند.

به گزارش می‌متالز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۱۰ هزار و ۳۸۵ واحدی که معادل ۰.۵ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون ۱۷۹ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۰.۸ درصدی به سطح ۶۹۲ هزار و ۹۴۵ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۲ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / تب صعودی بورس فرونشست

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۶۴۵ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط پنج تا ۶ برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

پایان بورس امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / تب صعودی بورس فرونشست

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وکغدیر، خگستر و زپارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و خگستر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

خزامیا با افزایش ۹.۲۹ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثالوند نیز با افت ۶.۹۵ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های زپارس، کوثر و تنوین تعلق گرفت. همچنین سهم‌های قصفها، کاسپین و زپارس نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که نماد‌های غنیلی، واتی و خاور خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های واحصا، قصف‌ها و واحیا رقم خورد. همچنین شاراک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کشرق بود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده