تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۲۹۸۴۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از هزار فرصت شغلی جدید در استان بوشهر ایجاد شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در سال ۱۴۰۱ هزار و ۳۸۲ نفر شغل به ظرفیت اشتغال‌زایی بخش صنعت این استان افزوده شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پارسال ۵۱ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در مدت یاد شده ۲۴۵ واحد صنعتی نیز در این استان مجوز تاسیس دریافت کردند که با بهره‌برداری از این واحد‌ها ۶ هزار ۴۱۴ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

صفوی اضافه کرد: این واحد‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پارسال ۲۴ واحد راکد صنعتی و معدنی با اشتغال ۱۶۰ نفر در این استان فعالیت خود را از سرگرفتند و به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته ۲ پروانه بهره‌برداری جدید نیز در استان بوشهر صادر شد که برای راه‌اندازی آن هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

آمار‌های افزایشی کسب و کار‌های صنفی در ۱۴۰۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱هفت هزار و ۷۳۸ پروانه کسب در این استان صادر شد که نسبت به سال پیش از آن بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد‌های صنفی ۱۹ هزار و ۳۴۵ نفر در این بخش شاغل شدند که این اشتغال‌زایی نسبت به گذشته روند افزایشی داشته است.

صفوی یادآور شد: با صادر شدن هر پروانه کسب به طور میانگین ۲.۵ نفر شاغل می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با فعالیت بازرگانان استان بوشهر در ۱۴۰۱ نیز بیان کرد: در این مدت ۶۰۷ کارت بازرگانی در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه گذشته بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است.

صفوی ادامه داد: ۹۶۰ فقره کارت بازرگانی فعالان اقتصادی این استان نیز در سال گذشته تمدید شد که نشان‌دهنده تداوم فعالیت تجاری آن‌ها است.

وی از برگزاری ۶۴ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در این نشست‌ها مسائل و مشکلات ۵۶۲ بنگاه بخش‌های مختلف اقتصادی بررسی شده که ۲۴.۱ درصد نسبت به سال پیش از آن بیشتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: این نشست‌ها ۵۹۸ مصوبه داشته که تاکنون ۵۲۶ مورد آن اجرایی شده است.

صفوی اضافه کرد: اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱ رشدی ۶۷ درصدی را تجربه کرده است.

وی اظهار کرد: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیگیری تامین سرمایه ثابت و در گردش، راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیرساخت‌های تامین آب و برق و گاز برای واحد‌های تولیدی، اعمال معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و رفع مشکلات ارزی از موضوعات مورد بحث و تصمیم‌گیری در نشست‌های این کارگروه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پارسال ۱۱۲ پرونده اقتصادی نیز برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۸۸ فقره تسهیلات به این متقاضیان پرداخت شده است.

صفوی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۹۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر پرداخت شده که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۲.۵ برابر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده