تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۹۸۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت سکه در بازار داخلی

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: شاهد ثبات و بازار آرام در قیمت ارز و سکه هستیم.

به گزارش می‌متالز، کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد درباره آخرین تحولات قیمت سکه گفتگو کرد.

سوال: ظاهرا قیمت سکه بالا رفته؟

کشتی آرای: در هفته‌ی گذشته قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات سیاسی – اقتصادی جهان به بالای دو هزار دلار افزایش پیدا کرد و روز پنج شنبه تا دو هزار و ۲۹ دلار افزایش پیدا کرده بود، ولی ما خوشبختانه در داخل کشور این افزایش قیمت را نداشتیم و برخلاف افزایش قیمت انس جهانی، قیمت ارز کاهش داشت و از طرفی ثبات قیمتی که در بازار ارز ایجاد شده بود قیمت هایمان سیر نزولی پیدا کرد و یک مقداری هم با آن کاهش قیمتی که در قیمت طلا و سکه پیدا کرد بازار، بازار آرام و ثابتی را داشتیم.

امروز در حال حال حاضر قیمت هر انس طلا هزار و ۹۹۷ دلار هست و همین موضوع هم باعث شد که این کاهش قیمت که حدودا ۲۰ دلار کاهش قیمت انس جهانی را داشتیم تاثیر کاهشی را روی قیمت طلا و سکه داشته باشد، به این ترتیب که در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی هم ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلای آب شده هم که مبنای معاملات طلا هست یازده میلیون و ۵۵ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

در مجموع بازار آرامی هست و امروز شنبه در شروع معاملاتی که هست من فکر می‌کنم که یک مقدار دیگر ما تغییر قیمت روی قیمت انواع سکه و طلا داشته باشیم. علت این کاهش و این ثبات همان طور که اشاره کردم کاهش و ثبات قیمتی هست که این روز‌ها در بازار ارز است و اگر خاطرتان باشد ما در هفته‌های گذشته و حتی در ماه‌های گذشته نوسانات شدیدی را روی قیمت ارز داشتیم که این نوسانات باعث شده بود قیمت طلا و سکه و حتی خیلی از کالا‌های دیگر هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

امیدواریم این ثبات همیشه در بازار کشورمان بوده باشد و ما بتوانیم شاهد ثبات قیمت در این بازار باشیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده