تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۰۱۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۰۲۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه افزایش یافته و کاهش قیمت روز‌های گذشته را در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا در ماه آوریل جبران کرده است. این اطلاعات می‌تواند دورنمای سیاست نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۰۲۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای رکود اقتصاد آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را در آینده افزایش می‌دهد که باعث می‌شود تاجران سرمایه‌های خود را به طلا بازگردانند. تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده در زمان کاهش نرخ بهره و پایین آمدن رقابت از سوی سایر سرمایه‌ها، افزایش پیدا می‌کند.

بازار‌ها ۸۵ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن در همین سطح فعلی حفظ کند و ۳۱ درصد هم احتمال کاهش آن در ماه ژوئیه یعنی اولین ماه تابستان وجود دارد.

بانک‌های آمریکا استاندارد‌های اعتباری را طی ماه‌های اول سال جاری میلادی سخت کرده‌اند و شاهد کاهش تقاضا برای وام برای ازسوی کسب‌وکار‌ها و مصرف‌کنندگان بوده‌اند.

تاجران علاوه‌بر شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، تحولات مربوط به سقف بدهی را هم زیر نظر دارند. قیمت نقره امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۸۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۷ درصد افزایش ۱۰۷۷ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده