تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۹۸۸۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

همکاری شرکت‌های استخراج طلا در قرقیزستان و ازبکستان

‌می‌متالز - بزرگترین شرکت‌های استخراج طلا در قرقیزستان و ازبکستان در مورد همکاری و تبادل تجربه در زمینه معدن توافق کردند.

به گزارش می‌متالز، بزرگترین شرکت‌های استخراج طلا قرقیزستان و ازبکستان در مورد همکاری و تبادل تجربه در زمینه معدن توافق کردند.

متخصصان یکی از شرکت‌های پیشرو استخراج طلا در ازبکستان در یک بازدید مطالعاتی به قرقیزستان سفر کرد تا با معادن کوهستانی «کومتار» و فناوری‌های منحصر به فرد آن از نزدیک آشنا شود.

در این بازدید هیأت ازبکستان مورد استقبال «الماس بیک باریکتاباسوف» رئیس شرکت طلای «کومتار» قرار گرفت.

در این دیدار طرفین بر توسعه همکاری‌های دو شرکت در زمینه تبادل تجربیات در حوزه معدن توافق و برنامه‌هایی را برای اجرای تعدادی پروژه مشترک مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باریکتاباسوف گفت: «کومتار» به طور فعال در حال مطالعه و اجرای فناوری‌های جدید است؛ بنابراین ما علاقه‌مند به همکاری‌هایی مانند اکتشافات زمین شناسی، فرآوری سنگ معدن و البته ابتکارات در زمینه اکولوژی و ایمنی صنعتی هستیم.

«اسرائیل رحماتوف» رئیس هیأت ازبکستان به نوبه خود گفت: «کومتار» بسیار فراتر از مرز‌های قرقیزستان شناخته شده است، به دلیل فناوری‌های مدرن و در عین حال شرایط سخت طبیعی و آب و هوایی که در آن طلا استخراج می‌شود.

وی تاکید کرد: در اینجا مسائل در بالاترین سطح سازماندهی شده است. من فکر می‌کنم این بسیار مهم است، توجه کارکنان را در محل کار افزایش می‌دهد. سازماندهی بسیار خوب حمایت از کار است.

لازم به ذکر است که ابتکار برگزاری جلسات منظم برای تبادل تجربیات در زمینه اجرای بهترین شیوه‌ها در بخش معدن متعلق به قرقیزستان است. پیش از این «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان چنین دستوری را به مدیریت شرکت طلا «کومتار» داده بود.

هیئت ازبکستان نیز به نوبه خود از مهمان نوازی کارکنان این شرکت تشکر و از آن‌ها دعوت کرد تا در ماه می‌از ازبکستان بازدید کنند.

«معدن و متالورژی ناوی» یکی از ده شرکت بزرگ تولید کننده طلا در جهان است. در حال حاضر ۵۸ هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. حدود ۱۰۰ تن طلا در سال تولید می‌شود و سود خالص آن بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده