تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۹۸۸۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت‌های معدنی در پیغمبرکوه متوقف شود

‌می‌متالز - امام جمعه آبیک گفت: مطالبه جدی ما و مردم این است که نه تنها مصوبه توقف فعالیت معدنی در پیغمبرکوه صادر شود بلکه دیگر مجوزی برای راه اندازی معدن جدید در این منطقه نیز صادر نشود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی میرامینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبیک اظهار کرد: حضور مردم با دهان روزه و تحمل گرما برای دفاع از مظلومان به ویژه مردم مظلوم فلسطین نشان از عظمت روحی ملت صبور و نستوه ما دارد.

وی افزود: وی با اشاره به سیر تحولات منطقه با بیان اینکه ملت‌های مسلمان این روز‌ها رایحه پیروزی را استشمام می‌کنند و اتفاقات بزرگی در راه است، تاکید کرد: با ایستادگی ملت ما آقایی آمریکا در حال پایان است و ما شاهد افول آمریکا و اسرائیل خواهیم بود.

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به معضلات پیغمبرکوه در آبیک ادامه داد: وجود تعداد بالای مجوز برای کار معادن در پیغمبرکوه به نابودی این منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این معادن تولید استراتژیک ندارند، اما پیغمبرکوه میلیارد‌ها سال برای این مردم حفظ شده و ما نیز باید برای حفظ و تحویل آن به نسل بعدی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام میرامینی تاکید کرد: مطالبه جدی ما و مردم این است که در جلسه پیش رو در استانداری قزوین نه تنها مصوبه توقف فعالیت معدنی در این منطقه صادر شود بلکه دیگر مجوزی برای راه اندازی معدن جدید در این منطقه نیز صادر نشود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بهترین تصمیم این است که مجوز معادن فعلی تمدید نشود و برای معادن جدید نیز منطقه‌ای دیگر تحویل داده شود.

امام جمعه آبیک در پایان بر حضور مسئولین در نماز جمعه تاکید کرد و یادآور شد: مردم انتظار دارند مسئولین نیز در کنار آن‌ها در صفوف نماز جمعه حاضر شده و پاسخگوی مشکلات ان‌ها باشند.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده