تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۹۸۸۴۷
یوسفی در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و مجلس خبرگان:

ابر پروژه اتصال راه آهن خوزستان به اصفهان باید پیگیری شود

‌می‌متالز - نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون مجلس در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و مجلس خبرگان رهبری گفت: ابر پروژه اتصال راه آهن خوزستان به اصفهان باید پیگیری شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: از۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافته سفر اول ریاست جمهوری تا کنون ۴۹ هزار میلیارد ریال معادل ۳۵ درصد جذب شده است.

وی اضافه کرد: نیاز است که ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول رییس جمهوری مجدد مصوب شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به این موضوع که ۶ تا هفت میلیارد متر مکعب آب در خوزستان در فصل غیر ضروری برای تولید هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات برق رهاسازی می‌شود گفت: بر اساس برنامه ششم باید نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان ۶۰ درصد بسازیم پس مصوبه سفر را می‌توان به ۱۵ هزار یا ۲۰ هزار مگاوات تولید برق رساند که فرمایش رهبر معظم انقلاب و صادرات برق به عراق محقق شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خوزستان در حوزه زیرساخت‌ها معارض زیادی از مردم و دستگاه‌ها وجود دارد و برای احداث یک پروژه عمرانی یا سرمایه‌گذاری کردن؛ نمود پیدا می‌کند بنابراین یکی از مهمترین اقدامات، دادن سند برای اراضی است.

وی با اشاره به اهمیت ابر پروژه‌ها در خوزستان در سفر دوم ریاست جمهوری بیان‌کرد: برای تولید هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات تنها به نوسان گیری در شبکه برق کشور از سد شهید عباس پور اکتفا نشود بلکه بهتر است بر اساس برنامه ششم توسعه حرکت کنیم و دومین ابر پروژه را اتصال راه آهن خوزستان به اصفهان عنوان کرد.

یوسفی در ادامه با تاکید بر اینکه خوزستان مهد صنایع سنگین است گفت: از حدود ۱۹.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولیدی ۳۰۰ هزار تن به محصول نهایی تبدیل می‌شود، در دولت قبل مصوبه‌ای مبنی براینکه ۲ هزار تن از محصولات پتروشیمی در خارج از بورس در استان توزیع شود، اما اجرایی نشده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده