تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۲۴
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۹۸۸۸۵
سرویس خبر : انرژی

سهم شرکت‌های بورسی در رشد ۷.۷ هزار مگاواتی برق/ وعده نبود خاموشی

‌می‌متالز - قرار است در سال جاری حدود ۷.۷ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شود که ۱۵۰۰ مگاوات مربوط به شرکت‌های بزرگ بورسی است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، گفت: برای سال جاری ۱۴۰ برنامه در ۳ محور اصلی تنظیم شده که بخشی به توسعه و احداث نیروگاه‌های جدید مربوط می‌شود. بخشی نیز شامل اقداماتی برای توسعه شبکه‌های انتقال، خطوط و پست‌های برق در مناطق دارای امکان افت ولتاژ، مرتبط خواهد بود.

وی افزود: اقدامات مدیریت مصرف هم محور دیگر این برنامه‌ها بوده و پیش بینی شده حدود ۷.۷ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شود که هزار مگاوات مربوط به مدیریت مصرف توسط مشترکان خانگی، اداری و عمومی خواهد بود. در این بخش حدود ۳ هزار مگاوات، نیروگاه‌هایی هستند که توسط وزارت نیرو احداث خواهد شد. ۱۵۰۰ مگاوات هم ظرفیت نیروگاه‌های احداث شده توسط شرکت‌های بزرگ بورسی (مانند فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و...) است.

رجبی ادامه داد: ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر، ۱۸۸ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک و حدود هزار مگاوات رفع محدودیت نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های آسیب دیده در برنامه ۱۴۰ اقدام پیش بینی شده است. همچنین طبق پیش بینی‌های وزارت نیرو، مشترکین برق در تابستان خاموشی نخواهند داشت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده