تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۲۹۹۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بررسی آمار یک ساله گمرک سمنان:

افزایش صادرات کالا‌های با ارزش افزوده از استان سمنان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل گمرک استان سمنان: صادرات ۲۸۶هزار و ۲۰۰ تن کالا به ارزش ۱۲۰میلیون دلار از این استان انجام شد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی حاجیان نژاد گفت: کالا‌های صادراتی پارسال استان سمنان شامل انواع‌های مواد شوینده، هیدروکربن سبک، هیدروکسید سدیم، سیم و‌کابل، ماشین لباسشویی، کولر آبی و ظروف پلاستیکی بود که از طریق گمرک سمنان، دفتر گمرکی شاهرود و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به ۳۶ کشور از جمله عراق، افغانستان، روسیه، پاکستان و امارات صادر شد.

وی افزود: صادرات پارسال گمرک استان سمنان نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی۲.۳ کاهش و از نظر ارزشی ۲۵ درصد افزایش داشت که این نشان دهنده کاهش خام فروشی و افزایش صادرات کالا‌ها با ارزش افزوده است.

سرپرست اداره کل گمرک استان سمنان گفت:در حوزه واردات هم پارسال، ۳۰ هزار و ۷۹۰ تن کالا به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار از جمله مواد اولیه واحد‌های تولیدی و ماشین آلان خط تولید از ۲۹ کشور از جمله چین، آلمان، ترکیه و امارات به استان سمنان وارد شد.

حاجیان نژاد افزود: واردات گمرک استان سمنان نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی۲.۳ کاهش و از نظر ارزشی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، در حوزه پست، روند ارسال ۱۶۸ بسته صادراتی به ارزش ۲۱۱۰ دلار و ۲۴ بسته وارداتی به ارزش ۸۲۵۰دلار انجام شد.

وی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز ۳۷۰ پرونده ظن به قاچاق به ارزش ۱۰۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان در گرمک سمنان ارزش گذاری شد.

سرپرست اداره کل گمرک استان سمنان میزان درآمد پارسال گمرک سمنان را ۳۲۹میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درآمد نسبت به ۶۷۱ درصد افزایش داشته است و مبلغ ۲۵۵میلیارد تومان آن مالیات ارزش افروده بوده و به حساب خزانه کل کشور واریز شده است.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده