تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۲۹۹۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵ واحد تولیدی بزرگ و اولویت‌دار در اردبیل اجرا می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با پیگیری و مذاکرات استاندار اردبیل با مسوولان کشوری قرار است ۱۵ واحد صنعتی بزرگ و اولویت‌دار در استان اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی، اظهار داشت: با تکمیل و راه‌اندازی این ۱۵ واحد صنعتی در سال جاری و سال آینده زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفر در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم می‌آید.

وی اجرای طرح اشتغال باشگاه هزارتایی را یادآور شد و تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان اعلام کردند که امکان الحاق به این باشگاه را دارند که امیدواریم در سال‌جاری و سال آینده بخش ارزشمندی از این طرح‌های صنعتی به سرانجام برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تکمیل و افتتاح ۱۹۶ طرح صنعتی در سال‌جاری مزین به سال «مهار تورم و رشد تولید» خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۱۶۰ واحد فعال صنعتی در استان داریم که دارای پروانه بهره‌برداری هستند که در ابعاد مختلف فعالیت تولیدی و اشتغالزایی آن‌ها را به نظاره نشسته‌ایم.

صادقی سهم اشتغال بخش صنعت را در استان ۲۸ درصد اعلام کرد و افزود: هر چند این سهم سه درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته، اما از متوسط کشوری که ۳۳ درصد است، هنوز عقب هستیم و باید به این میانگین دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار افزایش سهم صنعت در اشتغال استان، در بحث صادرات نیز روند افزایشی تولید و عرضه محصولات صنعتی را شاهد هستیم که به صراحت می‌توان گفت ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان مربوط به محصولات صنعتی تولید شده در این استان است.

صادقی اضافه کرد: امیدواریم با افزایش صادرات و کاهش واردات به ویژه تمرکز بر واردات مواد اولیه کارخانجات و همچنین تجهیزات ماشین‌آلات آن‌ها بتوانیم تقویت نظام اقتصادی را با همراهی فعالان بخش صنعتی و صاحبان صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: امسال مصمم هستیم تا ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی را در استان که راکد و نیمه‌تعطیل هستند، به چرخه تولید بازگردانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده